
Tomass upē Kalifornijā.
Pirms pieciem gadiem Tomass (30) ar draugiem nobrauca pa sešām Krievijas upēm. Nofilmēto aizsūtīja laivotāju festivāla Vācijā organizatoriem un saņēma uzaicinājumu ierasties. Tomasa filmu redzēja Adidas pārstāvji un pēc pusgada viņu aicināja uz sarunu. «Tobrīd nezināju, ka viņi atbalsta kajakošanu. Man arī nebija naudas, lai brauktu uz Vāciju. To arī pateicu,» atceras Tomass. Adidas cilvēki ieteikuši aizņemties, pēc tam aviobiļeti atmaksāšot. Viņiem vajadzēja kādu, kurš māk krievu valodu, labi brauc un spēj organizēt nobraucienu ekspedīcijas Krievijā. Mērķis - uzfilmēto materiālu piedāvāt televīzijām. Kādu dienu Tomass sevi ieraudzījis kajakojam ekrānos Minhenes metro. «Adidas speciāli kajakošanai neražo neko. Man tērpus pasūta. Tā ir vienkārši produkcijas reklāma.» Viena ekspedīcija un filmas radīšana, izplatīšana kopumā izmaksā ap 100 000 eiro. Salīdzinājumam - par reklāmu izvietošanu TV visā pasaulē Adidas būtu jātērē ap 10 miljoniem.