
Alises Tālbergas veidoti auskari
Trīs izstādes piedāvā versijas par mūsdienu dizainu
Definēt mūsdienu dizainu un tā lomu socioekonomiskajā kontekstā ir tikpat kā neiespējami. 20. gadsimta uzskats, kur dizains ir veiksmīgi ražojama produkta pamatā, tiek apšaubīts katru dienu - vai tās būtu fiziskas, digitālas vai procesuālas dizaina parādības no valsts pārvaldes sistēmām līdz kedām, kas izgatavotas no okeānos izmestajiem atkritumiem, plastmasas zvejas tīkliem. Šīs šaubas un arī jaunā paradigma projicējas trīs dizaina izstādēs Rīgā - valsts institūciju veidotās un privātās -, kuru autori dizainu iekausē ikdienā, kas var būt gan sadzīves situācija, gan darbs, gan māksla. Dizains kļuvis par ikdienu, kas ilustrē sabiedrības evolūciju un vērtības.
Iepazīstoties ar pirmās nacionālas nozīmes dizaina balvas 20 labākajiem darbiem izstādē Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā, ir skaidrs, ka evolucionējam stabili un atbilstoši gan lokālam, gan pasaules kontekstam, un arī vērtību spektrs ir piederīgs dažādām kopienām ar dažādām vajadzībām.