
Jūlija beigās kopā ar konvoju Māris devās uz Ukrainu. Viņš apbrīno cilvēkus, kas to dara gandrīz katru nedēļas nogali. Tikmēr pats strādā pie Stopify. «Fokuss ir svarīgs, nevari būt pārāk izplūdis». Foto no privātā arhīva
Abonēt laikrakstu vai sporta zāles apmeklējumu ir ierasta lieta, bet kā būtu, ja tikpat vienkārši varētu palīdzēt tiem, kam tas nepieciešams? Šāda ideja radās neatkarīgi strādājošam radošajam direktoram Mārim Upeniekam. Tikko darboties sācis viņa radītais ziedojumu straumēšanas serviss Ukrainas atbalstam Stopify. Apmeklējot vietni Stopify.org.ua, var «abonēt» ikmēneša ziedojumu Ukrainas atbalstam. Pirmajā dienā uz Ukrainu nosūtīti jau vairāk nekā 11 tūkstoši eiro.
Šī nav pirmā Māra sociālā iniciatīva. Kad pandēmija bija tikko sākusies, viņš apjukušajā pilsētā pamanīja tukšus plakātu stendus. «Nepilnas stundas laikā uz balta fona sarakstīju aicinājumus palikt mājās, iepinot tekstuālus kalambūrus, lai tiem būtu lielāka vilkme sociālajos tīklos.» Jau nākamajā dienā Māris uzrunāja digitālo ekrānu operatorus JCDecaux. «Pēc pusstundas centrā jau plakāti griezās!» Tajā brīdī Māris atskārta, ka ar salīdzinoši mazu piepūli var paveikt ko nozīmīgu. Pēc gada viņa veidotie plakāti pilsētvidē atgādināja, ka jādodas vakcinēties.