Kāpēc svarīgi zināt, ko pircēji meklē? • IR.lv

Kāpēc svarīgi zināt, ko pircēji meklē?

Krišjānis Stirna
Krišjānis Stirna, Wit Consulting datu analītiķis

Tas, cik bieži cilvēki internetpārlūka meklētājā ieraksta zīmola nosaukumu, var sniegt priekšstatu par situāciju tirgū

Meklējumu daļa (share of search) ir mērījums, kas nosaka, cik liela daļa no visiem meklējumiem kādā noteiktā kategorijā ir bijuši par konkrētu zīmolu. Piemēram, cik bieži, meklējot auto, cilvēki Google vai citā meklētājā ir rakstījuši Audi vārdu. Mērījuma pienesums ir iespēja ātri un bez nozīmīgām investīcijām aplēst reālo zīmola pārdošanas tirgus daļu un tās dinamiku, pieņemot, ka starp to, cik bieži cilvēki internetā meklē informāciju par kādu zīmolu, un tā reālo tirgus daļu pastāv sakarība. Līdz šim šāda veida pētījumi veikti ārvalstīs, un šogad pirmo reizi izpēti veicām arī Baltijā. 

Pandēmijas skartie

Šī metode spēj prognozēt arī zīmola nākotnes tirgus daļu. Tiesa, prognozēšanas spēks ir lielāks zīmoliem, par kuru produktu iegādi pircēji lēmumu pieņem lēni, jo tiem ir salīdzinoši lielāka cena. Tieši tā pircējiem liek savlaicīgi meklēt informāciju par produktu internetā. Salīdzinoši lētus produktus ar īsu pirkšanas lēmuma pieņemšanas laiku cilvēki parasti meklē mazāk. Līdz ar to, piemēram, tādās industrijās kā pārtika un higiēnas preces share of search dati jāvērtē kritiskāk. 

Bez šaubām, dinamiskā share of search mērījuma daba dod priekšroku zīmoliem, kas iepriekš kādu laiku nav bijuši sevišķi aktīvi, bet šogad strauji atsākuši darbību. Pandēmijas ietekmētie zīmoli visvairāk atbilst šim faktoram un līdz ar to novērojami topa augšgalā, pirmās trīs vietas secīgi ieņemot festivāliem Positivus un Summer Sound, kā arī aviokompānijai Ryanair.

Topā novērojami arī citi pandēmijas ietekmēti zīmoli, piemēram, airBaltic, lidosta Rīga un MyFitness. Daudz, protams, meklēts arī pagājušajā rudenī Latvijā ienākušais mazumtirdzniecības zīmols Lidl.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu