Kāpēc svarīgi zināt, ko pircēji meklē?

Krišjānis Stirna
Krišjānis Stirna, Wit Consulting datu analītiķis

Tas, cik bieži cilvēki internetpārlūka meklētājā ieraksta zīmola nosaukumu, var sniegt priekšstatu par situāciju tirgū

Meklējumu daļa (share of search) ir mērījums, kas nosaka, cik liela daļa no visiem meklējumiem kādā noteiktā kategorijā ir bijuši par konkrētu zīmolu. Piemēram, cik bieži, meklējot auto, cilvēki Google vai citā meklētājā ir rakstījuši Audi vārdu. Mērījuma pienesums ir iespēja ātri un bez nozīmīgām investīcijām aplēst reālo zīmola pārdošanas tirgus daļu un tās dinamiku, pieņemot, ka starp to, cik bieži cilvēki internetā meklē informāciju par kādu zīmolu, un tā reālo tirgus daļu pastāv sakarība. Līdz šim šāda veida pētījumi veikti ārvalstīs, un šogad pirmo reizi izpēti veicām arī Baltijā. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu