Kad iniciatīvas kļūst par vērtībām – uzņēmumu ceļš pretī ilgtspējai

  • Dace Dricka
  • 30.08.2022
Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Ir pagājis laiks, kad uzņēmumi var iesaistīties atbildīgā un ilgtspējīgā uzņēmējdarbības veikšanā tikai tad un tiktāl, cik to pieprasa normatīvais regulējums. Sabiedrības gaidas un vēlme iesaistīties pozitīvu pārmaiņu veikšanā mudina arvien vairāk uzņēmumu spert soļus, lai ar prioritāšu maiņu un inovācijām veicinātu pāreju uz ilgtspējīgu domāšanu un rīcību gan vides, gan sociālās, gan ekonomiskās ietekmes jomās, iekļaujot visus šos faktorus savos pārvaldības lēmumos.

No stratēģijas līdz rīcībai

Lai to īstenotu un integrētu ilgtspējīgu attīstību uzņēmuma pamatprioritātēs, nepieciešams izvirzīt atbilstošus mērķus. Tiem ir jābūt saskaņā gan ar uzņēmuma darbības veidu un nozari, gan globālo perspektīvu, analizējot uzņēmuma darbību dažādos līmeņos – atbilstību globālajām saistībām - kā ANO Ilgtspējīgas attīstības mērķiem; Eiropas Savienības mērķiem, kā arī nacionāla līmeņa plānošanas dokumentiem.

Jaunākajā žurnālā