Radīt apstākļus domāšanai

Vīdžejs Kumars. Zīmējums — Ernests Kļaviņš
Marija Leskavniece

Digitālā izglītība nav līdzšinējā mācīšanās modeļa burtisks pārcēlums tiešsaistē. Jāveido jauna sistēma, kas pielāgotos katra mācāmā vajadzībām un mainīgajam darba tirgum, uzskata Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta prodekāns Vīdžejs Kumars

Vai iespējams iemācīt kādam to, kas dabā vēl nepastāv? Šis jautājums vairākkārt izskanēja konferencē Izglītība nākotnei: no vīzijas uz pārmaiņām. Liela daļa jauniešu, kas šobrīd iet skolā, strādās profesijās, kādu vēl nav. Savukārt pašreizējo darba tirgu un arī mūsu ikdienu mainīs mākslīgā intelekta augošās iespējas un robotizācija. Tāpēc ir jāmaina veids, kādā domājam par zināšanu ieguvi, saka Vīdžejs Kumars (Vijay Kumar). Pedagoģijas doktors, Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta (MTI) atvērtās mācīšanās prodekāns un Jameel World Education Lab izpilddirektors bija ieradies Rīgā, lai ne tikai uzstātos konferencē, bet arī parakstītu memorandu par MTI Izglītības inovāciju laboratorijas izveidi Latvijā. Radot vietu, kur apgūt inovatīvas mācību metodes, iecerēts palīdzēt citām augstskolām, uzņēmumiem un arī valsts iestādēm. MTI sola nodrošināt savu pasniedzēju un ekspertu dalību laboratorijas izveidē, kas tiks sākta jau šogad.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu