Kas saista ilgtspējīgu biznesa konkurētspēju un “serveri zem galda”?

  • Diāna Šmite
  • 20.01.2022
Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Sarežģītos tirgus apstākļos, par ko atbildīga ieilgusī veselības krīze, biznesa konkurētspējas noturēšanai ir būtiska nozīme. To veido vairāki faktori, piemēram, spēja ieviest vai piegādāt kādu produktu pirmajiem, piedāvāt kvalitatīvu produktu par labu cenu u.tml., taču jebkurš no tiem var ātri mainīties vai var tikt reproducēts konkurentu vidū. Kā sasniegt ilgtspējīgu biznesa konkurētspēju, sevišķi uzņēmumos, kur “serveris zem galda” jeb novecojuši informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi aizvien ir realitāte?

Jā, pandēmija ir veicinājusi digitalizāciju un IKT risinājumu ieviešanu uzņēmējdarbības procesos. Taču paskatoties Eiropas Komisijas Digitālās ekonomikas un sabiedrības indeksa (DESI) 2021. gada ziņojumā, ir skaidrs, ka, lai panāktu “digitālās desmitgades” mērķus, visai Eiropas biznesa videi ir jāsteidzas ievērojami ātrāk. Pašlaik Eiropas līmenī mākoņpakalpojumus izmanto 26% uzņēmumu, pretēji 18% 2018. gadā. Tiesa, pieaugumu galvenokārt motivē tieši lielie uzņēmumi, mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) segmentam aizvien atpaliekot. Piemēram, informācijas apmaiņu tiešsaistē veic 80% lielo kompāniju un tikai 35% MVU segmenta dalībnieku. Savukārt mākoņpakalpojumus izmanto 48% lielo uzņēmumu un tikai 25% MVU.

Jaunākajā žurnālā