Andra Rektiņa un Sanda Eglīte, Digitālo skolotāju izveidotājas

«Katram skolotājam jāatrod rīks, kas viņam ir visefektīvākais. Tajā brīdī, kad to izdari, spēj sabalansēt darbu, privāto dzīvi un septiņas stundas miega,» uzskata Sanda. Un Andra piebilst — ātrums! Tā ir digitālo rīku priekšrocība, kas ļauj aiztaupīt garās stundas, darbus labojot.
Foto — Kristīne Madjare

«Katram skolotājam jāatrod rīks, kas viņam ir visefektīvākais. Tajā brīdī, kad to izdari, spēj sabalansēt darbu, privāto dzīvi un septiņas stundas miega,» uzskata Sanda. Un Andra piebilst — ātrums! Tā ir digitālo rīku priekšrocība, kas ļauj aiztaupīt garās stundas, darbus labojot. Foto — Kristīne Madjare

Kā organizēt mācību stundas tā, lai noturētu skolēnu uzmanību un izsekotu, vai otrpus ekrānam noris mācīšanās, nevis snauduļošana? Talkā nāk digitālie rīki — sākot no interaktīvām spēlēm un viktorīnām līdz pat 3D figūru konstruēšanai un stundām, ko pedagogu vietā «vada» programma. Tiem, kam digitālo iespēju pārbagātība rada apjukumu, Rīgas Angļu ģimnāzijas vācu valodas skolotājas Andras Rektiņas un Tukuma 2. vidusskolas sociālo zinību un ekonomikas skolotājas Sandas Eglītes YouTube kanāls Digitālie skolotāji būs lielisks palīgs.

Andra un Sanda iepazinās izglītības projektā Mācītspēks, kas skolai piesaista ar pedagoģiju iepriekš nesaistītus cilvēkus. Inženierekonomiste Sanda skolotāja arodu izmēģinājusi jau iepriekšējā mācību gadā, bet advokātei Andrai šis ir pirmais. Klātienes skolu ar «dzīviem» skolēniem, krīta tāfeli un starpbrīžiem jaunās skolotājas piedzīvojušas maz. Iespējams, tieši tāpēc attālinātās mācības nerada grūtības — nebija krasi jāmaina gadiem izkoptas mācīšanas metodes.

Jaunākajā žurnālā