Kāda būs “Rail Baltica” pievienotā vērtība Imantā un Zolitūdē?

  • Rigonda Bērziņa, biedrības "Riga Annenhof" valdes locekle
  • 01.03.2021
Skats uz vienu no dzelzceļa pārejām pie Zolitūdes dzelzceļa stacijas.

Skats uz vienu no dzelzceļa pārejām pie Zolitūdes dzelzceļa stacijas.

Imantā un Zolitūdē kopā dzīvo 68 000 iedzīvotāji. Tā ir desmitā daļa no visas Rīgas. Tik liela iedzīvotāju koncentrācija nav nekur citur Latvijā Rail Baltica trases tuvumā. Vietu skaits, kurās gājēji šķērso dzelzceļu, līdz ar jaunās trases izbūvi samazināsies no 17 uz piecām. Viens autotransporta savienojums šeit bijis kopš 19.gs, un tikai viens arī paliks šajā gadsimtā pēc Rail Baltica risinājumu izbūves. Tuvākie dzelzceļa šķērsojumi autotransportam, skatoties no jaunveidojamā Anniņmuižas ielas-bulvāra tuneļa uz abām pusēm, atradīsies 3,5 km un 5 km attālumā – tik reti šķērsojumi autotransportam nav nekur citur Pārdaugavā.

Vai tā ir attīstība, ko nes gadsimta mēroga projekts Rail Baltica Rīgas apkaimēm? Kādu pievienoto vērtību tas sniedz rīdziniekiem? Vai Rīgas Centrālās stacijas apkārtnes izveidošana par skaistu konfekti ar mūsdienīgiem risinājumiem atsver tās neērtības un dzīves kvalitātes pasliktināšanos, ko Rail Baltica radīs Pārdaugavas iedzīvotājiem?

Jaunākajā žurnālā