
Raiņa nenovecojošie vārdi. Foto: Zane Bitere, LETA
Ik pa brīdim tiek veidots jauns “Latvijas tēls”. Mēs esam bijuši Magnētiskā Latvija, Zeme, kas dzied, Izbaudi lēnām!, tagad arī Priekšā līknei! un Dzimis Latvijā.
Šo kampaņu mērķis ir bijis ārzemniekos radīt interesi par Latviju. Doma pareiza – valsts tēls ietekmē, vai tajā tiks investēts, vai uz turieni ceļos, vai pirks ražojumus. Taču šie tēli nav bijuši īsti veiksmīgi.
Viens iemesls – tie ir vai nu labi skanoši, bet pārlieku abstrakti, bez satura, vai arī balstīti mūsu pašu priekšstatos par to, kas ir svarīgi, taču pasaules ekonomiskajās aprindās reakcija uz tiem ir “Nu un?...”.
Otrs – šie “tēli” ir kalpojuši vienas institūcijas tā brīža mērķim. Tie ir maz ietekmējuši citu institūciju darbu un nekādi nav bijuši saistīti ar valsts un sabiedrības skatu uz nākotni. It kā marketinga nodaļa būtu strādājusi citā dimensijā nekā pārējais uzņēmums.