
Džeimss Dounts vadās no pieņēmuma, ka grāmatveikala vienīgā pastāvēšanas jēga ir bagātīgā pieredze, ko tas var sniegt pretstatā ātrajam interneta pirkumam. Foto — The New York Times
Atdzīvinājis lielu grāmatnīcu ķēdi Waterstones Lielbritānijā, anglis Džeimss Dounts ķēries pie vēl lielāka izaicinājuma — no biznesa nāves paglābt nīkuļojošo amerikāņu milzi Barnes & Noble. Vai tas vispār ir iespējams? Vai tradicionālām grāmatnīcām ir cerības izdzīvot e-komercijas laikmetā?
Džeimss Dounts reiz vairāku nedēļu garumā spraigi strīdējās par grāmatveikala plauktu labāko sašķiebuma leņķi. Viņa oponents citādi draudzīgajās ēdienreizēs Londonas labākajos restorānos bija itāļu dizainers, kurš apgalvoja, ka plauktu slīpumam jābūt četriem grādiem.
Nē, iebilda Dounts. Jābūt trijiem grādiem. Jā, četru grādu leņķī grāmatas vākiem tiks mazliet vairāk gaismas un uzmanības, sevišķi plauktos zem acu līmeņa. Taču grāmatas muguriņa tad sāks mazlietiņ liekties.