Trīs vīri alus upē

  • Aivars Kļavis
  • 19.06.2019
  • IR
Divi no alus darītavas Malduguns līdzīpašniekiem: Krišjānis Zeļģis (no kreisās) un Andris Liepiņš.
Foto — Ieva Salmane

Divi no alus darītavas Malduguns līdzīpašniekiem: Krišjānis Zeļģis (no kreisās) un Andris Liepiņš. Foto — Ieva Salmane

No katliem un toveriem virtuvē, kur raudzēta misa, līdz savai alus darītavai ar vilinošu nosaukumu Malduguns — šādu ceļu nogājuši trīs puiši, kuru darīto alu par labu atzīst ne tikai pašu mājās, bet arī citviet Eiropā

Šoruden apritēs seši gadi, kopš pārdota pirmā Malduguns ražotā alus pudele. Un arī pati darītava bija viena no pirmajām mazajām Latvijā. Pašlaik tādu ir vairāk nekā 50, un gadā visas kopā saražo ap 26% no valstī patērētā alus. Tiesa, nosaukums «mazās» ir drīzāk juridisks, nevis biznesa termins. Jo pie mazajām tiek pieskaitītas arī tādas alus darītavas kā Bauskas, Piebalgas, Užavas, Brālis un citas, kuras īsts alus baudītājs diezin vai sauktu par mazām.

Tomēr pēdējo piecu gadu laikā strauji audzis tieši vismazāko, tā saukto craft darītavu skaits. Tātad konkurence ir milzīga. Kā atzīst viens no trim uzņēmuma līdzīpašniekiem Andris Liepiņš, arī patērētājs jeb īsts alus baudītājs, nevis dzērājs, kļūst izvēlīgāks. Kā Malduguns spēj aizvilināt sev līdzi? Andra kolēģis, arī uzņēmuma līdzīpašnieks un valdes loceklis Valdis Jansons zina teikt, ka tieši klienti — alus bāru, restorānu un nelielu specializēto veikalu īpašnieki — bieži bijuši tie, kas paši atraduši ražotājus.

Jaunākajā žurnālā