Gads mobilo sakaru nozarē: mobilā interneta uzvaras gājiens • IR.lv

Gads mobilo sakaru nozarē: mobilā interneta uzvaras gājiens

Ilustratīvs attēls no pixabay.com
Valdis Vancovičs

Klienti kļūst aizvien lojālāki savam mobilajam operatoram, bet pretī prasa īpašu uzmanību, īpašus piedāvājumus un komplimentu programmas. Savukārt mobilais telefons viņiem ir kļuvis par galveno ierīci, ar kuras palīdzību sazināties, norēķināties par pirkumiem, fotografēt, skatīties video un klausīties mūziku, kā arī pārvaldīt citas sadzīvē izmantojamās gudrās ierīces. Tās ir galvenās atziņas, atskatoties uz 2018. gadu mobilo sakaru nozarē.

Bezlimita dati dominē

Klientiem aizvien svarīgāka kļūst datu pārraide, kā rezultātā datu apjomi ļoti strauji pieaug. Datus lieto pat tie, kas iepriekš tos nelietoja, jo mainās lietošanas paradumi –  arī vecāka gada gājuma cilvēki ikdienā arvien vairāk skatās TV raidījumus telefonos vai planšetēs, nevis televizorā. Līdz ar to pieaug klientu prasības pret interneta ātrumu un pieejamību. Šī iemesla dēļ ir novērojam bezlimita plānu izvirzīšanās līderos, jo tas ļauj būt neatkarīgam un brīvam, lietojot mobilos sakarus.

Jāatzīmē, ka līdz ar interneta patēriņa pieaugumu mobilajos tālruņos savu uzvaras gājienu turpina mobilais mājas internets. Tā lietotāju skaits turpina pieaugt, jo mobilā interneta ātrums jau trīs reizes pārsniedz reāli nepieciešamo, turklāt tas ir ļoti ērts lietošanai. To īpaši labi varam novērot vasara mēnešos, kad cilvēki dodas uz savām vasarnīcām un atpūtas mājām ārpus Rīgas, līdzi ņemot mobilo mājas internetu.

Zvanām vairāk, bet SMS sūtam mazāk

Pēc milzīgajām izmaiņām Eiropas viesabonēšanas regulējumā ļoti strauji pieaug viesabonēšanas datu un balss plūsmas Eiropā, un tagad tie klienti, kas iepriekš ārvalstīs izslēdza tālruņus, tos lieto viesabonēšanā. Tāpat arvien vairāk cilvēku izvēlas apvienot savus ģimenes locekļus vienā rēķinā – pie viena operatora, kas ir arī finansiāli izdevīgāk, tādēļ tā saucamie ģimenes piedāvājumi kļūst arvien populārāki.

Līdz ar mobilā interneta popularitātes pieaugumu, turpina kristies nosūtīto īsziņu (SMS) apjomi, jo to aizstāj saziņa ar dažādām mobilajām aplikācijām, piemēram, WhatsApp un Messenger. Mūsu dati rāda, ka nosūtīto SMS ziņu skaits viena gadā laikā samazinās par aptuveni 15%.

Telefonus pērk uz nomaksu

Mūsdienās mobilais telefons ir kļuvis par galveno ierīci, ar kuras palīdzību cilvēki ne tikai sazinās, bet izmanto arī moderno tehnoloģiju priekšrocības – norēķinās par pirkumiem, fotogrāfē, skatās video un klausās mūziku, kā arī pārvalda citas sadzīvē izmantojamās gudrās ierīces. Tādēļ, izvēloties telefonu, cilvēkiem svarīga ir tā ekrāna izšķirtspēja, jauda un atmiņa. Lielākā pārdošanas apjomu izaugsme vērojama vidējā (200 – 300 eiro) un Premium cenu kategoriju segmentos.

Jāuzsver, ka joprojām mobilos telefonus un viedpalīgus, neatkarīgi no pirkuma summas, klienti visbiežāk izvēlas iegādāties, izmantojot nomaksu. Nomaksa kā pakalpojums tiek izmantots 68% darījumu.

Ko sola nākamais gads?

Nākamais gads solās būt interesants, jo centrālais notikums būs pirmie soļi 5G tīkla attīstībā. Mēs prognozējam, ka tas notiks jau 2019. gada vasarā, tādējādi sniedzot iespēju daļai mūsu klientu, kuriem būs atbilstošas iekārtas, izmantot 5G tīkla iespējas. Tajā pašā laikā netiks aizmirsts arī par 4G, jo šī tehnoloģija pēc vēl būs aktuāla vismaz turpmākos 4-5 gadus.

Noteikti turpināsies mobilā interneta attīstība un bezlimita tarifu plāni kļūs arvien pieprasītāki. Lai arī pieprasījums pēc priekšapmaksas kartēm nedaudz krītas, šis pakalpojums turpinās pastāvēt, ņemot vērā, ka tas ir aktuāls vairākām sabiedrības grupām.

Raugoties uz samērā optimistiskajām prognozēm par valsts ekonomikas attīstību, mums ir pamatotas cerības, ka iedzīvotāju pirktspēja turpinās pieaugt, kas pozitīvi ietekmēs arī mobilo sakaru nozari.

 

Autors ir Tele2 valdes priekšsēdētājs

Pagaidām nav neviena komentāra

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu