Trauslais pavasaris

  • Zane Radzobe, žurnāla Ir teātra kritiķe
  • 31.10.2018
  • IR
Skats no izrādes. Aktieri Klāvs Mellis (no kreisās) un Reinis Boters.
Foto — Kristīne Madjare

Skats no izrādes. Aktieri Klāvs Mellis (no kreisās) un Reinis Boters. Foto — Kristīne Madjare

Jaunā teātra Kvadrifrons izrāde Pavasaris — raupjš un nepiegludināts stāsts par pieaugšanu

Tikko Rīgas Cirkā atklātais teātris Kvadrifrons savu piedzimšanu atzīmējis ar trim pirmizrādēm. Šoreiz par vienu no tām — Pavasari, iestudējumu, ko vērts noskatīties, jo tas ir svaigs un godīgs teātra darbs. Īpaši tiem, kas ir (vai arī tiem, kuriem ir) pusaudži.

Labas izrādes jauniešiem Latvijā ir retums, un pieredze rāda, ka tās nerodas tāpat vien — kā parunāšanās ar «jauno skatītāju» par neko. Pavasaris šajās lamatās neiekrīt. Izrādes tēmu «pieaugšana» Kvadrifrona grupa — aktieri Reinis Boters, Āris Matesovičs, Klāvs Mellis, Ance Strazda un dramaturgs Evarts Melnalksnis — risina, izvēloties konkrētu aspektu (šoreiz — seksualitātes pamošanos), un ieņem pozīciju, ko visprecīzāk, šķiet, būtu raksturot ar anglicismu «gūstekņus neņemt» (take no prisoners). Tas ir, nav nekādu atrunu, nav robežu, lietas tiek sauktas īstajos vārdos un uzlūkotas bez aizspriedumiem.

Jaunākajā žurnālā