Pēdējo gadu laikā situācija darba tirgū ir apmetusi kūleni. Kādreiz vadītāji turējās pie sava krēsla, bet tagad daudzi to maina ik pēc pāris gadiem. Kādreiz speciālisti meklēja savu īsto uzņēmumu, tagad uzņēmumu lielākā rūpe ir sameklēt īsto speciālistu. Kā šādā vidē veiksmīgi nokomplektēt komandu — pieredzē dalās trīs personāla atlases kompānijas, kuras izvēlējušās pilnīgi atšķirīgu darba taktiku
Nekad nebiju domājusi, ka cilvēkus, kuri savu darbu sauc par grūtu un nogurdinoši smagu, sastapšu personāla atlases kompānijās. Taču desmit gadu laikā kopš ekonomikas krīzes darba tirgus ir radikāli mainījies. Vēl pirms dažiem gadiem ap katru brīvu krēslu riņķoja vairāki kandidāti, tagad ir otrādi — ap katru labu speciālistu spieto rekrutētāji. «Pieprasījums pēc gudriem cilvēkiem, kuri spēj iedziļināties un analizēt problēmas, ir milzīgs,» saka Viesturs Lieģis no personāla atlases kompānijas Amrop un uzsver to pašu, ko kolēģi citos šīs jomas uzņēmumos, — talantīgus, spējīgus ekspertus ar labu algu vien vairs «nenopirkt». Aizvien sarežģītāka kļūst motivēšana. Lai piesaistītu labu speciālistu, jāzina, kādas ir viņa vērtības, kādas izaugsmes iespējas viņu interesē, kas darbā aizrauj.
Abonē žurnāla digitālo versiju un atbalsti kvalitatīvu žurnālistiku!
Ja esi jau abonents, lūdzam autorizēties ar savu e-pastu.