
Microsoft Latvija biroja telpās nodarbībā piedalās tikai viens skolotājs un astoņi Rīgas bērni. Taču tiešsaistē skolai pieslēdzas skolotāji un skolēni no Jelgavas, Siguldas, Ventspils un Liepājas. Foto — Gatis Rozenfelds, Picture Agency
Ja cīņā ar datorspēles Minecraft ērmiem jāliek lietā ne tikai loģiskā domāšana, bet arī matemātika un dabaszinātnes, skolēni gatavi mācīties bez lielas skubināšanas. Tāpēc spēļu izgudrotāji un pedagogi domā, kā bērnu aizraušanos ar datorspēlēm izmantot viņu intelektuālo spēju uzlabošanai
Kad mamma 11 gadus vecajam Ronaldam aizrāda, ka viņš pārlieku aizrāvies ar populāro būvniecības datorspēli Minecraft un lai tik slēdz planšeti ārā, viņš parasti atrūc: «Tūlīt!» Bet, ja mamma neredz, vēl kādu pusstundu paspēlē.
Taču kopš februāra, kad Ronalds sāka apmeklēt Minecraft skolu, viņam ir vēl viena atruna: «Mamma, bet es taču mācos!»
Vairums vecāku pret šādu apgalvojumu izturas skeptiski, taču Minecraft skolā, kas no janvāra līdz aprīlim darbojas Microsoft Latvia paspārnē, tam patiešām tic. 35 bērni vecumā no deviņiem līdz 12 gadiem un 20 skolotāju izmēģina paplašināto Minecraft izglītojošo versiju, kurā spēle saistīta ar matemātiku, dabaszinātnēm, vēsturi un pat valodu apguvi. Skolotāji domā, ka pēc jaunā izglītības satura iedzīvināšanas, kad izzudīs striktie mācību stundu un priekšmetu ierobežojumi, pavērsies plašas iespējas datorspēles izmantot mācību metožu dažādošanai. Vai tas uzlabos skolēnu sekmes, pārliecības nav. Toties skolotāji ir droši, ka datorspēles palīdz viņiem atrast kopēju valodu ar bērniem un iesaistīt viņus mācību procesā.