
Matiass Millers, "Volkswagen" vadītājs, izmešu skandāla laikā. Foto: Odd Andersen, AFP/LETA.
Skandāls Eiropas autorūpniecībā ir rets gadījums, kad krāpnieks spēj izraisīt kaut ko līdzīgu līdzjūtībai. Ja vien, protams, jūs pats neesat nopircis spēkratus ar falšiem kaitīgo izmešu un degvielas patēriņa rādītājiem.
Taču arī apmānīts un vīlies autopircējs var aizdomāties līdz tam, kāpēc Volkswagen, Renault un citi industrijas uzņēmumi kļuva par Eiropas sabiedrības un tās pilnvaroto politiķu liekulības ķīlniekiem.
Rietumu patērētājs kategoriski vēlas būt veselīgs, videi draudzīgs, siltumnīcas efektu mazinošs, bet arī taupīgs. Prasība pēc degvielas patēriņā arvien ekonomiskākiem un reizē "zaļākiem" braucamrīkiem noveda ES pie 2007. gada emisiju direktīvas. Ogļskābās gāzes izplūdi vajadzēja samazināt par jebkādu cenu, un tāpēc autoindustrijai tika politiski uzspiesti "dabu saudzējoši" maza tilpuma dīzeļdzinēji.