“airBaltic” konsultantam “Prudentia” Satiksmes ministrija samaksājusi pusmiljonu eiro
Valdība nolēma atteikties no Latvijas nacionālās lidsabiedrības “airBaltic” konsultanta “Prudentia” pakalpojumiem, ziņo LETA. Ministru kabinets sadarbību ar “Prudentia” sāka 2011.gadā.
Satiksmes ministrija (SM) līdzšinējo sadarbību ar valdības piesaistīto finanšu konsultantu “airBaltic” jautājumā “Prudentia” vērtē kā profesionālu un vērstu uz noteikto uzdevumu izpildi un kopumā ir pārskaitījusi 518 621 eiro, norādīja ministrijā.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš pēc lēmuma pieņemšanas valdībā atzina, ka ministrijai kā akcionāram nav iebildumu par to, ka investoru piesaistītāji ir darbojušies ar citu uzdevumu izpildi. Šie uzdevumi esot izpildīti ļoti labi. Kā piemēru viņš minēja preču zīmes nomaiņu.
Par turpmāko investoru piesaisti uzņēmumam Ozoliņš prognozēja, ka kapitālsabiedrībai, visticamāk, netiks dots uzdevums strādāt ar vienu vai otru kompāniju, kas palīdz meklēt investorus. Par to jādomā pašam uzņēmumam.
Tāpat pagaidām nav dots konkrēts termiņš, cik ilgā laikā būtu jāatrod stratēģiskais investors. Tomēr, kamēr tāds nav atrasts, ir jāmeklē īstermiņa risinājumi, kā nodrošināt kompānijas darboties spēju. Nemainīgs arī paliek uzstādījums, ka stratēģiskais investors ir jāatrod. Ozoliņš atklāja, ka sarunas notiek ar vairākiem ārvalstu investoriem, taču to identitāte nav atklājama. Viņš tikai piebilda, ka potenciālie investori ir gan no Eiropas Savienības, gan arī no trešajām valstīm.
Jau iepriekš satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) skaidroja, ka plāno rosināt valdības sēdē lemt par atteikšanos no lidsabiedrības “airBaltic” finanšu konsultanta “Prudentia” pakalpojumiem.
“Prudentia” valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš pagājušajā nedēļā paziņoja, ka “airBaltic” ir izdevies piesaistīt finanšu investoru no Vācijas, kas ir gatavs investēt lidsabiedrībā aptuveni 50 miljonus eiro. Esot parakstīts nodomu protokols. Investora vārdu vēl nevarot atklāt konfidencialitātes noteikumu dēļ.
LTV vēsta, ka iespējamais investors iepriekš esot bijis saistīts gan ar sankcijām pakļauto Krievijas “Vņešekonom banku”, gan citiem uzņēmumiem, uz kuriem attiecināti rietumvalstu ierobežojumi. Kopumā plānots kompānijas kapitālā ieguldīt 120-130 miljonus eiro – gan no valsts kā akcionāra, gan no investora puses. Valsts varētu ieguldīt ap 80 miljoniem eiro.
Kā sacīja Krastiņš, ja SM neizlēmības dēļ nacionālajai lidsabiedrībai “airBaltic” netiks piesaistīts investors, uzņēmums zaudēs vairākus miljonus eiro vērtos avansa maksājumus par “Bombardier” lidmašīnām, kā arī izdevīgi noslēgto līgumu ar šo ražotāju.
Tikmēr Matīss pēc šī paziņojuma medijiem skaidroja, ka potenciālais investors tiek pārbaudīts, un nekādu lēmumu vēl nav. Matīss arī uzsvēra, ka ir pāragri runāt par valsts iespējamiem papildu ieguldījumiem kompānijā. “Valsts “airBaltic” jau ir ieguldījusi 100 miljonus eiro. Jautājums – cik gatavs ir ieguldīt investors un kāda ir tālākā stratēģija?” sacīja ministrs.
“”Prudentia” runā valdības vārdā un būtībā ar šo gadījumu šantažē valdību. Nākamajā valdības sēdē rosināšu pārskatīt sadarbības mandātu, jo kopš 2011.gada, kopš sākta sadarbība, šāds gadījums vēl nebija bijis,” skaidroja ministrs.
Komentāri (23)
klusais 22.09.2015. 16.39
Iedeva “Prudentia” bietē nedaudz :) Laikam aizspēlējās zēni .
6
klusais > klusais 22.09.2015. 19.06
OT – par senču māju neuztvēru …
0
klusais > klusais 22.09.2015. 23.30
Tad pēc jaunā jumta varēs izteikt versijas :)
0
DikembeSakamoto > klusais 23.09.2015. 01.50
Es gan domāju,ka dividendes saņēma citi,kas ieteica piesaistīt. Tāpēc jau pelēkais vilks gaudoja par mazo algu.
0
Optiskais Tēmeklis > klusais 22.09.2015. 18.57
Nekas, tas pat labi. Drīz varēs kāds bijušais senču mājai jumtu uzlikt? :)
(Kurš piesaistīja – 2011. gadā?)
0
Optiskais Tēmeklis > klusais 22.09.2015. 23.22
2011. gada finansu ministru atceries. To, kam mazā alga? :)
0
Optiskais Tēmeklis > klusais 22.09.2015. 23.40
Nevarēs mainīt, — būs no apakšas/bēniņos vecais jumts jāsiltina vien… :))
0