Siguldas domei atzinums no VARAM ir jāsaņem līdz 27.janvārim
Siguldā noteikumi par atlaidēm sabiedriskajā transportā nav spēkā. Tā, reaģējot uz Rīgas mēra Nila Ušakova (SC) izteikumiem, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) saskaņojusi Siguldas pašvaldības attiecīgos noteikumus, paziņojusi VARAM.
VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska aģentūrai LETA teica, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā. Ministrijas eksperti izvērtē noteikumu tiesiskumu, un savu atzinumu par noteikumiem ministrija vēl nav sniegusi. Saskaņā ar normatīvo regulējumu atzinums VARAM ir jāiesniedz līdz šā gada 27.janvārim.
Barševska uzsvēra, ka šādos apstākļos patlaban vēl nav spēkā Siguldas novada domes saistošie noteikumi, kas noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā Siguldas novadā.
Ušakovs otrdien Rīgas domes opozīcijas rosinātajā domes ārkārtas sēdē par viņa atlaišanu apgalvoja, ka VARAM ir saskaņojusi Siguldas pašvaldības noteikumus par atlaidēm sabiedriskajā transportā, kas ir teju identiski Rīgas domes izstrādātajiem.
Siguldas novada domes Sabiedrisko attiecību un komunikācijas nodaļas vadītāja Diāna Kondratenko skaidroja, ka Siguldā kopš 2012.gada septembra, izmantojot īpašas Siguldas iedzīvotāju ID kartes, ir iespējams sabiedrisko transportu izmantot bez maksas. Šāda iespēja ir 11 maršrutos, kas izveidoti skolēnu pārvietošanai. Taču, lai nerastos situācija, ka skolēnu vecāki un pārējie ģimenes locekļi nedrīkst pārvietoties ar šiem skolēnu autobusiem, ir radīta iespēja, uzrādot ID karti, braukt tajos bez maksas. Šos autobusus var izmantot ikviens siguldietis, uzrādot savu ID karti.
Jaunajos noteikumos ir minētas sabiedrības grupas, kuras Siguldā var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, un kā papildu kritērijs ir norādīta arī šī ID karte. Šie noteikumi izstrādāti, reaģējot uz izmaiņām normatīvajā regulējumā.
Jau ziņots, ka šogad Rīgā ieviestas izmaiņas sabiedriskā transporta cenu politikā, un pasažieriem rūpīgāk jāseko līdzi, lai biļetes nopirktu laikus un atbilstoši transporta veidam, jo, pērkot biļeti pie vadītāja, par to jāmaksā dubultā.
Līdz šim autobusos, trolejbusos, tramvajos, mikroautobusos un vilcienos Rīgas robežās biļete maksāja vienādi – 50 santīmu (0,71 eiro) -, tāpēc visos transporta veidos bija izmantojamas vienādas biļetes. Tomēr janvārī un februārī pasažieriem jārēķinās, ka, pērkot iepriekšpārdošanā, “Rīgas satiksmes” autobusos, trolejbusos un tramvajos biļete līdz 1.martam maksās 0,60 eiro, bet pilnsabiedrības “Rīgas mikroautobusu satiksme” minibusos un pasažieru vilcienos Rīgas administratīvās teritorijas robežās – 0,70 eiro. Tāpēc, iegādājoties biļetes, pasažieriem jānorāda, kādam transporta veidam tā nepieciešama.
No 1.marta biļešu cenas plānots diferencēt arī atkarībā no pasažiera deklarētās dzīvesvietas. Pašvaldība pagājušā gada nogalē apstiprinājusi jaunu tarifu – līdzšinējo 0,71 eiro (50 santīmu) vietā pilna biļetes cena no 1.janvāra palielināta līdz 1,20 eiro (84 santīmiem), kas atbilstot viena brauciena pašizmaksai. Iecerēts, ka pasažieriem, kuri dzīvesvietu deklarējuši Rīgā un izmanto par “Rīdzinieka karti” pārdēvēto personalizēto e-talonu, tiks nodrošināta 50% atlaide.
Tā kā VARAM iebildumu dēļ noteikumi par atlaidēm joprojām nav stājušies spēkā, turklāt pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” nespēja nodrošināt “Rīdzinieka kartes” izsniegšanu visiem klientiem līdz 31.decembrim, tika noteikts pārejas periods līdz 1.martam, lai šajā laikā visi pasažieri biļetes varētu iegādāties par puscenu jeb par 0,60 eiro. Pārejas perioda atlaides attiecināmas tikai uz tām biļetēm, kas iegādātas iepriekšpārdošanā, bet sabiedriskajā transportā, pērkot biļeti pie vadītāja, pasažieriem jāmaksā pilnā cena, kas ir divreiz lielāka – 1,20 eiro.
Komentāri (22)
ievuliitis 08.01.2014. 17.06
Labi, ka Vējonis vēl nav stājies VARAM vadībā. No viņa mēs tādu atbildi nesaņemtu.
Nabaga Nils!:)))
Kārtējie meli izgaismojās:(
0
Egitazz 08.01.2014. 23.00
VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska aģentūrai LETA teica, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā.
===
bet vairāk nekā gadu VARAM gulēja un nebilda ne vārda. Un ja ne Rīga, tad arī tagad klusētu. Kuras partijas biedrs ir Siguldas mērs? Tādas reģionālas alianses biedrs, kurš vēl 2013.gada 02.maijā pateica “Nevienam nav tiesību teikt, ka tas kaut kādā mērā būtu negodīgi, jo siguldieši par savu naudu pilsētu ir atjaunojuši. Viņi to ir izdarījuši ar saviem nodokļiem,» stāsta U. Mitrevics.”
Un klusums, nekādu iebildumu, ka kāds šķel sabiedrību, sadala siguldiešos un citos utt. Un Vienotība, kas ir Siguldas domē, sēž klusinām, neko nesaka.. Droši vien mums te Latvijā ir dažādas Vienotības.
“http://www.diena.lv/latvijas-pilsetas/sigulda/sigulda-deklaretie-iedzivotaji-sava-pilseta-sanem-lielas-atlaides-pakalpojumiem-14006084
0
Ansis 09.01.2014. 11.27
Skaidri parādās VARAM politiski motivēta pieeja:
“Ļaunais” Ušakovs ieviesa atlaides Rīdziniekiem un lielai daļai Rīdzinieku tas patika – VARAMS nostājas pret. Pie reizes – neplānoti dabūja arī Siguldas TRANSPORTA atlaides.
Bet Jūrmalas iebraukšanas maksa?
Visu Pašvaldību baseinu utml iestāžu atlaides?
Bet Siguldas atlaides pārējās jomās?
Tiesa gan – man jau arī īsti nepatīk, ka pašvaldības šādu diskrimināciju taisa, bet šāda veida diskriminācija ne tikai ir likumīga, bet to prasa pašreizējā tarifu noteiksanas likumdošana:
1) tarifi ir janosaka atbilstoši pašizmaksai;
2) pašvaldība var subsidēt tikai saviem nodokļu maksātajiem sniegtos pakalpojumus, bet ne svešiem
Skaidrs, ka šīs visas atlaides ir tapēc, lai piesaistītu iedzīvotajus un viņu IIN.
Kas jādara:
1)
Attiecība par Rīgu – nu droši vien, ka vajadzēs to galvaspilsētas likumu taisīt un tur likuma noteikt – kas par ko maksā un kādi pakalpojumi ir un kādi nav janodrošina visiem Latvijas iedzīvotajiem vienādi un ko Rīga drīkst darīt savējiem;
2)
Pamazām jāmaina pašvaldību ienākumu struktūra! Patreiz ir pārsvarā IIN nodoklis. Vēl nedaudz dod NĪN. Nedaudz ostu utml nodevas.
Būtu jāmazina IIN ietekme, japalielina NĪN ietekme un jādod papildus kautkas no UIN, lai tās pašvaldības, ka veicina uzņēmējdarbību, saņemtu atdevi.
Nu vai vismaz IIN dalīt nevis pēc deklarētās adreses, kuru daudzi no mums deklarē atbilstoši patriotiskajām jūtām pret dzimto novadu, vai atbilstoši kādiem bonusiem, ko dod pieraksts Vecrīgā, pie mīļākas skolas utt.
0