
Valts Vilnītis
Līdz ar straujo energoresursu cenu kāpumu uzņēmumi iemācījušies zaļajā domāšanā saskatīt arī ekonomisko izdevīgumu, turklāt aizvien vairāk ražotāju rūpīgi izanalizē ne tikai paši savu ietekmi uz vidi, bet arī vērtē izejvielu piegādātāju un citu sadarbības partneru «CO2 pēdu»
Taču tie, kuru kabatu nespiež elektrības un benzīna cenu kāpums vai stingras likuma normas, ilgtspējas kritērijus no vides viedokļa pilda vien ķeksīša pēc. Tāpat netrūkst uzņēmumu, kas burtiski pārtulkojuši ārvalstu māteskompānijas vides stratēģijas, kuras nereti Latvijas apstākļiem nemaz nav piemērojamas. Tā rezumējami uzņēmumu ilgtspējas sasniegumi vides jomā. Taču, neraugoties uz daudzajiem mīnusiem, šogad sperts būtisks solis dabai saudzīgas uzņēmējdarbības virzienā, ja salīdzina ar pērno un aizpērno gadu.