Centrāltirgus tērēs 40 tūkstošus dīvainā reklāmas konkursā • IR.lv

Centrāltirgus tērēs 40 tūkstošus dīvainā reklāmas konkursā

17
AS "Rīgas Centrāltirgus" valdes priekšsēdētājs Anatolijs Abramovs. Foto: Evija Trifanova, LETA
Inta Lase

Konkursa nolikums izskatās kā dažiem pretendentiem rakstīts, visi uzraugi nāk no SC

Laikā, kad tūrisma sezonu Rīgā nomaina priekšvēlēšanu kaislības, pilsētai piederošais Centrāltirgus nolēmis pasūtīt reklāmas kampaņu 40 tūkstošu latu vērtībā. Šī summa veido ievērojamu daļu no Centrāltirgus pērnā gada peļņas, kas bija 116 tūkstoši latu, savukārt konkursa noteikumi un iepirkuma īstenotāju partejiskā piederība vedina jautāt, vai pašvaldības līdzekļi netiks tērēti “Saskaņas centra” popularizēšanai.

Rīgas mērs un SC līderis Nils Ušakovs gan to kategoriski noraida – konkurss līdz vēlēšanām visticamāk nemaz nebūs noslēdzies, turklāt tirgus reklamēšanās esot tikai un vienīgi loģiska atbilde aktīvajām lielveikalu reklāmas kampaņām. Par konkursu atbildīgās Rīgas Centrāltirgus (RCT) amatpersonas iespēju intervijai divu nedēļu laikā tā arī neatrada.

Dīvainā konkursa specifikācija

Lēmumu par reklāmas nepieciešamību RCT valde pieņēma 28.jūlijā. RCT valdes priekšsēdētājs ir SC 10. Saeimas deputāta kandidāts un SC līdera Jāņa Urbanoviča biznesa partneris Anatolijs Abramovs, valdē darbojas arī SC Rīgas domes deputāte Tatjana Lukina. RCT Marketinga projektu vadītājs Ivars Jakovels rakstiskā atbildē Ir.lv paskaidro, ka „ar konkursu Centrāltirgus vēlas akcentēt tūristu piesaisti” un „pozicionēt Centrāltirgu kā tirdzniecības vietu iznomātāju nacionālajam ražotājam – zemnieku un zvejnieku saimniecībām”.

Šo mērķu sasniegšanai plānots izvietot reklāmas laikrakstos. Konkursa nolikums izvirza šādus noteikumus – reklāma „rīdziniekiem” jāizvieto laikrakstā, kas iznāk vismaz reizi nedēļā ne maz kā 180 tūkstošu tirāžā, savukārt tūristiem domātajam laikrakstam jāiznāk vismaz 5 reizes nedēļā angļu, vācu vai krievu valodā ne mazāk kā 7 tūkstošu tirāžā un jātiek izdalītam lidmašīnā.

Zinot Latvijas drukāto mediju tirgu, izvirzītajiem kritērijiem faktiski atbilst tikai pa vienam drukātajam izdevumam katrā kategorijā – pirms mēneša ar Rīgas domes atbalstu darbu sākušais bezmaksas laikraksts Pastnieks, kurā plaši slavēti domes vadības labie darbi, un pērn īpašniekus mainījušais krievu laikraksts Telegraf, kura galvenajam redaktoram nācās atstāt amatu pēc kritiskas publikācijas par Rīgas mēru. Saskaņā ar avīzēs norādīto informāciju, tās atrodas vienā un tajā pašā adresē. Jautāts, kāpēc konkursa specifikācija uzrakstīta tā, lai kritērijiem atbilstu tikai divi laikraksti, Ušakovs norādīja, ka tikai „atbalstījis konkursa ideju, nenosakot kā un kādos medijos tirgum jāreklamējas”.

No RCT puses par „reklāmas publikāciju” saturu atbildēs Ivars Jakovels, kurš pērn no SC saraksta kandidēja Saeimas vēlēšanās un ir Saskaņas Jelgavas nodaļas priekšsēdētāja vietnieks.

Visi ceļi ved uz SC

Cik daudz naudas no konkursam atvēlētajiem 40 tūkstošiem latu tiks tērēts reklāmai laikrakstos, netiek atklāts, taču mazāk interesanta nav arī pasūtījuma otra daļa – reklāmas un prezentācijas materiāli.

Saskaņā ar nolikumu, RCT iegādāsies pusmiljonu apdrukātu bioplastmasas maisiņu, 10 tūkstošus papīra maisiņu, 20 lielformāta banerus, 300 specifiska Lasermax materiāla informatīvās plāksnes ar uzdruku sietspiedē, 1000 plakātu, kā arī 100 sienas kalendārus, 50 dienasgrāmatas, 1000 līmlapiņu un 300 USB atmiņas kartes ar gravējumu.

Arī par šo konkursa iepirkumu daļu atbildīgais ir SC aktīvists – 10. un 11. Saeimas deputāta kandidāts, Centrāltirgus sagādes daļas vadītājs Sergejs Potapkins. Ko RCT darīs ar šiem prezentācijas materiāliem, nav skaidrs – to nezina arī Nils Ušakovs, taču mierina, ka SC reklāmas kampaņā šādus produktus neizmantos. „Jautājumam nav pamata. Zinu, ka mūsu aktīvisti dala tikai balonus, vēl būs pusotrs plakāts Rīgā,” saka Ušakovs.

Uz jautājumu, kāpēc visi par konkursu atbildīgie cilvēki ir SC aktīvisti, mērs atbild filozofiski: „Tie var būt Saskaņas, var būt citu partiju cilvēki, kuriem ir paveicies strādāt Centrāltirgū. Pagaidām viņi to dara veiksmīgi, ja strādās neveiksmīgi, sekos rīcība.”

Izpētot nolikumu, vairāki pieredzējuši reklāmas jomas speciālisti norādīja, ka neviena no lielajām prezentācijas materiālu izgatavotājfirmām nepiedāvā visu RCT prasīto sortimentu, tātad vajadzīgi vairāki piegādātāji, turklāt dažus no izstrādājumiem, piemēram, bioplastmasas maisiņus, faktiski piedāvā tikai viens ražotājs.

Ja tik raibs reprezentācijas materiālu klāsts būtu nepieciešams kādam komercklientam, to sagādi koordinētu un uzraudzītu uzņēmumu apkalpojošā reklāmas aģentūra. Šajā gadījumā reklāmas nozares lielākie spēlētāji no konkursa faktiski izslēgti līdz ar prasību, ka pretendenta pamatkapitālam ir jābūt ne mazākam par 50 000 latu. Reklāmas industrijas uzņēmumiem parasti tas ir krietni mazāks.

Nedz nolikumā, nedz finanšu piedāvājumā nav minēta reklāmas satura vai dizaina izstrāde, taču nav arī norādes, ka, piemēram, USB kartēs ir jāiegravē, bet informatīvās plāksnes jāizgatavo ar RCT logo. Šādas norādes atrodamas citos valsts un pašvaldību iestāžu izsludinātajos konkursos ar līdzīgu mērķi.

 

Komentāri (17)

Ilona Auziņa 01.09.2011. 12.37

Glumi un pretīgi. Meli un populisms. Visiem Taču ir zināms kuri ir īstie CT saimnieki. Rīgas dome tur tikai ir tā starp citu. Viss tirgus uz lieliem termiņiem ir iznomāts “svojakiem”, kuri prot dalīties ar pie varas esošajiem. Arī CT ir ļoti grūti nopirkt kvalitatīvus produktus, visur klāt ir tā pati ķīmija kas lielveikalu produktiem. Ir ļoti jāzin kur ko pirkt, ja negrib sabojāt veselību. Lielā mērā tā ir laimes spēle, vai loterija.

+11
0
Atbildēt

0

raimonds_bossltd 01.09.2011. 15.50

Apbrīnojami. Išakovs man atgādina utubungu, līdzīgu Šuram Balaganovam, kurš saticis Ostapu Benderu, kas par viņu parūpēsies, tomēr izvelk tantukam tramvajā maciņu. Vai nepietiek viņam vēl ar otkatiem no RS, Austrumu maģistrāles, sociālo namu būvētājiem?

+7
0
Atbildēt

0

Uldis Kaldre 01.09.2011. 16.11

kamēr nebūs tā, ka knabs atnāks uzreiz otrajā dienā pēc šāda konkursa, varēsim tikai turpināt brīnīties par sc nekaunību.

+6
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu