Pētījums: sociālie tīkli ir spēcīgi biznesa rīki • IR.lv

Pētījums: sociālie tīkli ir spēcīgi biznesa rīki

23

Brīdina par pieaugušu krāpšanu interneta vietnēs ar lielu grūti identificējamu lietotāju skaitu
Sociālie mediji kā "Facebook" un tviteris vai blogošanas vietnes ir kļuvušas par spēcīgu rīku, kas ietekmē cilvēku izvēli, iegādājoties preces, atsaucoties uz trešdien tirgus izpētes kompānijas "Nielsen" publiskotiem pētījuma secinājumiem, ziņo aģentūra LETA.
Pēc pētnieku novērotā, produktu tiešsaistes recenzijas sociālajos portālos ir trešais uzticamākais informācijas avots, kuru cilvēki izmanto, izvēloties iegādāties kādu preci. Tās apsteidz vien draugu un ģimenes rekomendācijas. Lielākie tiešsaistes zīmoli pasaulē ir sociālo mediju vietnes Facebook, Vikipēdija un YouTube.
Vienlaikus datu drošības lietpratēji brīdina par pieaugošu krāpšanas gadījumu skaitu interneta vietnēs ar lielu lietotāju skaitu. Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma SIA "DPA" pārstāve Sanita Meijere biznesa portālam Nozare.lv norādījusi, ka krāpniecības risks īpaši pieaudzis pēdējā laikā, ņemot vērā augsto bezdarba līmeni Latvijā. ''Facebook vidē kibernoziedznieki var izveidot savu grupu un gūt vieglu peļņu no bezdarbniekiem vai citiem, kas meklē iespējas ātri un viegli nopelnīt," sacīja Meijere.
DPA Infrastruktūras risinājumu daļas vadītājs Gatis Gailis min piemēru par lietotāju grupu ar nosaukumu "Pelni kaudzēm naudas internetā un aizej no darba", kam pievienojušies 270 000 cilvēku. Te čaklākajiem piedāvā nopelnīt pat miljonus dolāru un parādot viltus avīzes izgriezuma kopiju, kurā aprakstīts patiesībā neesošs kāda grupas dalībnieka veiksmes stāsts. Šajā pašā lapā dalībnieki var aizpildīt pieteikuma veidlapu, norādot savu kontaktinformāciju. Tiklīdz veidlapa ir nosūtīta, sistēma apsveic dalībnieku un piedāvā iespēju samaksāt "tikai" 2,97 ASV dolārus (1,72 latus), lai saņemtu "Komplektu panākumu gūšanai internetā'', kas nepieciešams "darbam".
Taču sadaļā "Noteikumi un nosacījumi" ir iekļauti papildu maksājumi, kurus cilvēks visbiežāk neizlasa, un, noklikšķinot uz pogas "Piekrītu", automātiski iesaistās līgumsaistībās maksāt katru mēnesi 93,67 ASV dolārus (54,4 latus). Cenšoties atkāpties un atrisināt radušos situāciju, personai tiek norādīts sazināties ar klientu atbalsta departamentu, kas diez vai ir iespējams, jo uzņēmuma pasta kods ir norādīts Panamas Republikā un pa tālruni sazināties nevar. ''Tādējādi grupas dalībnieks katru mēnesi turpina maksāt ievērojamu naudas summu, un šo procesu apturēt nav viņa spēkos," skaidroja Gailis.

.

Komentāri (23)

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu