Lielā ātrumā

  • Kīts Bredšers, © The New York Times News Service
  • 02.06.2024
  • Ir Nauda
200 metrus garais un 40 metrus platais kuģis BYD Explorer No. 1 var transportēt līdz 7000 automašīnu. Savā pirmajā reisā tas devās uz Eiropu, bet otrajā — uz Brazīliju.
Foto — Scanpix

200 metrus garais un 40 metrus platais kuģis BYD Explorer No. 1 var transportēt līdz 7000 automašīnu. Savā pirmajā reisā tas devās uz Eiropu, bet otrajā — uz Brazīliju. Foto — Scanpix.

Ķīnas uzņēmums BYD kļuvis par vienu no pasaules līderiem elektroauto ražošanā, tagad sīvi konkurējot ar Teslu

Kad Ķīnas uzņēmums BYD 2007. gadā uz lielu autoizstādi valsts dienvidu pilsētā Guandžou aizveda vienu no saviem pirmajiem spēkratu modeļiem, daudzi no ārzemēm sabraukušie viesi vīpsnāja — violetais krāsojums bija nevienmērīgs, un sāndurvis slikti piekļāvās virsbūvei.

«Viņi bija nozares izsmiekls,» atceras amerikānis Maikls Danns, kuru uzskata par vienu no zinošākajiem Āzijas autobūves industrijas ekspertiem pasaulē.

Tagad par BYD neviens vairs nesmejas.

Pagājušā gada nogalē šis uzņēmums, rēķinot pēc kopējā pasaulē pārdoto spēkratu skaita, apsteidza līdzšinējo elektroautomobiļu līderi Teslu. Vairāk nekā 80% BYD automobiļu pašlaik atrod noietu Ķīnas iekšējā tirgū, taču uzņēmums sācis strauju starptautisku ekspansiju, tajā skaitā paplašinot eksportu uz Eiropu.

Jaunākajā žurnālā