Žurnāls Domuzīme, 2025, nr. 6
Melnos kvadrātformas vākos uzšvīkāti rožainas gaismas laukumi virpuļo restotā lodziņā, kurā melnē stensila burtveidolā veidots grāmatas nosaukums un tās autora vārds — šādi mākslinieks Ivo Grundulis noformējis Jāņa Tomaša trešo dzejas krājumu Maigajā cietumā. Grāmatas nosaukumā izmantotais oksimorons vēlreiz atskan pirmā dzejoļa rindās: «ne ne ne ar saulstaru adatām es vairs neduros / kopš iznācu no tavu plaukstu maigā cietuma» (4). Dzejolī jau iezīmējas grāmatas noskaņa, ko caurauž trauslā un raupjā apvienojums, ar rezignāciju intonētas atmiņas. Kaut arī šīs grāmatas poētika aizvien ir līdzīga krājumiem Melnie darba cimdi un Smagatlētika, jaunais veikums tomēr nedaudz atšķiras un varbūt pat sintezē un attaisno to, kas autoram pārmests iepriekšējo grāmatu recenzijās.