studenti
- Viedoklis
- 30.05.2025.
No skolas sola līdz tiesai – studentiem noderīgas Senāta atziņas
Vai augstskolas diplomam obligāti jābūt papīra formā? Kādos gadījumos tiesā var apstrīdēt pārbaudes darba vērtējumu? Vai savstarpējā komunikācija starp pasniedzējiem un studentiem ir lieta, kuru jāvērtē tiesai? Šie ir daži no jautājumiem, kas nonākuši līdz Senāta Administratīvo lietu departamentam.

- Tēma
- 29.05.2025.
- Ieva Jakone
Kādi ir Rīgā nākamajos četros gados veicamie svarīgāki darbi?
Kādas ir koalīciju iespējas Rīgā un kādi — svarīgākie darbi nākamajiem četriem gadiem

- Viedoklis
- 01.05.2025.
Kad sistēma klusē: šķēršļi akadēmiskajai godprātībai
Kas traucē risināt akadēmiskā godīguma problēmsituācijas Latvijā? To analizējam šajā ‒ jau trešajā ‒ Latvijas Jauno zinātnieku apvienības (LJZA) rakstā.

- Viedoklis
- 22.04.2025.
Vai tiešām ārvalstu studenti ir drauds, nevis iespēja?
Raidījumā “Kas notiek Latvijā?” aprīļa sākumā tika apspriests jautājums par trešo valstu pilsoņu klātbūtni Latvijas augstskolās un darba tirgū.

- Viedoklis
- 02.04.2025.
Kāpēc mārketinga programmas augstskolās piedzīvo jaunu uzrāvienu?
Pērnā gada vasarā darbību sāka darba grupa, kurā apvienojās augstskolu pārstāvji, mārketinga nozare un studenti. Tās mērķis – analizēt esošo augstākās izglītības programmu saturu no šodienas un nākotnes perspektīvas, lai izveidotu jauno Latvijas mārketinga izglītības standartu.

- Intervija
- 27.02.2025.
Sniegpulkstenītes vienkārši uzplaukst
Ar tulkotāju, dzejnieku un valodnieku Rafaelu Martinu Kalvo sarunājas Madara Stāde


- Viedoklis
- 25.11.2024.
Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?



- Pasaulē
- 29.05.2024.
VIDEO: Kādu nākotni veidos Eiropas jaunieši?


- Gada cilvēki
- 18.12.2024.
- Alise Zita Zeidaka
Gada cilvēks. Anete Ašmane-Vilsone
Izgaismoja ilgi noklusētu seksuālas uzmākšanās problēmu augstskolās

- Viedoklis
- 25.11.2024.
Vai Latvijai nepieciešami ārzemju studenti?
Latvijas universitātes, tāpat kā augstākās izglītības iestādes visā pasaulē, aktīvi strādā, lai piesaistītu ārvalstu studentus. Kādi ir galvenie iemesli, kāpēc augstskolas ir ieinteresētas ārvalstu studentu piesaistē, un kādus ieguvumus tas sniedz Latvijai?

- Viedoklis
- 29.10.2024.
Vai mākslīgais intelekts var palīdzēt mācību procesā?
Mākslīgais intelekts (MI) kā neaizstājams sabiedrotais pašlaik izpaužas visdažādākajās nozarēs – no automatizētiem darba procesiem līdz personalizētai izglītībai un finanšu pārvaldībai. Swedbank Finanšu institūta rīkotajā apmācību iniciatīvā Naudas diena, kas jau trešo gadu tiešsaistē tiek pārraidīta visās Latvijas skolās, šogad īpaši uzsvērts MI potenciāls mācību procesā.

- Viedoklis
- 18.06.2024.
Kā skolu jauniešiem rosināt interesi par uzņēmējdarbību?
Ikviens no mums priecājas, izdzirdot kārtējo Latvijas uzņēmuma veiksmes stāstu, kad kādam no jaunās paaudzes uzņēmējiem ir izdevies “uztaustīt” pieprasījumu un radīt uzņēmumu, kas apgroza miljonus. Protams, ne jau visi, kuri sēdējuši pat biznesa skolas skolā, apgrozīs miljonus, bet valstij pamatu pamatos ir vajadzīgi uzņēmīgi un mērķtiecīgi cilvēki – tādi, kuri spēj patstāvīgi pieņemt lēmumus, kuriem ir ambīcijas sasniegt savus mērķus jebkurā jomā, kuri ir pilni iniciatīvas darīt. Uzņēmējdarbība ir jebkuras valsts pamatvajadzība – ja nav uzņēmēju, nav kas maksā nodokļus. Turklāt, ja nav savu uzņēmēju, bet ir tikai investori, tad nopelnītais aizplūst uz citām valstīm.

- Pasaulē
- 29.05.2024.
VIDEO: Kādu nākotni veidos Eiropas jaunieši?
Raidsabiedrība ARTE sagatavojusi deviņus video, kuros savas domas par Eiropu, savu valsti un nākotni izsaka jaunieši.

- Viedoklis
- 14.05.2024.
Izkāpjot no komforta zonas: ko iegūstam, studējot doktorantūrā?
Laiku pa laikam dzirdamas pārdomas, vai šis ļoti dinamiskais un pārmaiņu pilnais laiks nemazina motivāciju iegūt augstāko izglītību un jo īpaši – augstāko izglītības pakāpi – doktora grādu? Protams, katra cilvēka motivācija, sākot studijas, var būt pilnīgi atšķirīga, un katra no tām ir pareiza. Tāpat ir ar doktorantūras studijām – vienam tā ir vienīgā iespēja izkāpt no savas komforta zonas, citam – pilnīgi skaidri definēts uzdevums, piemēram, izpētīt, kā uzņēmumā sekmīgāk ieviest kādu jaunu produktu.
