skolotāji
- Viedoklis
- 13.06.2025.
Izveidot viduslaiku cilvēka Facebook profilu jeb Kā mūsdienīgi mācīties vēsturi


- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā

- Viedoklis
- 30.04.2025.
Tantuki pie lielā maka


- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?

- Viedoklis
- 13.06.2025.
Izveidot viduslaiku cilvēka Facebook profilu jeb Kā mūsdienīgi mācīties vēsturi
Jūnija sākumā Latvijā notiks centralizētais eksāmens vēsturē. Pērn to kārtoja tikai 500 skolēni valstī, un arī interese par šo mācību priekšmetu kopumā ir ļoti mainīga.

- Viedoklis
- 03.06.2025.
Vai skolu direktori ir gatavi izkāpt ārpus ierastajiem rāmjiem?
Mūsdienu straujajā un mainīgajā pasaulē skolu direktoriem nepieciešamas plašākas iespējas personiskajai un profesionālajai izaugsmei.

- Veiksme
- 15.05.2025.
- Agnese Meiere
Mācīšanās jebkurā pasaules vietā
Portāls Uzdevumi.lv kļuvis par nozīmīgu palīgu mācībās ne tikai skolēniem, bet arī skolotāju darbā. Pašlaik uzņēmums ar privātskolotāju pakalpojumu tiešsaistē cenšas iekarot Indiju

- Viedoklis
- 30.04.2025.
Tantuki pie lielā maka
Kad dara kādu darbu, piemēram, trenējas un ieliek tajā milzu resursus – fizisko spēku, naudu, laiku un garīgos pūliņus, bet rezultāti praktiski neaug par spīti resursu patēriņa būtiskam palielinājumam, ir skaidrs, ka šis darbs ir velts.

- Analīze
- 17.04.2025.
- Ilze Šķietniece
Jaunā norma? Privātskolotājs gandrīz pusei skolēnu
Gandrīz katra otrā ģimene Latvijā bērnam algo privātskolotāju. Vai tā ir jaunā norma?

- Viedoklis
- 10.04.2025.
Bez stabiliem pamatiem māju nevar uzcelt: kā sakārtot matemātikas jomu izglītībā?
Tuvojas pavasaris ar pamatskolas noslēguma eksāmeniem, radot satraukumu skolēnos, vecākos un skolotājos – kā šogad veiksies STEAM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes, māksla un matemātika) priekšmetos?




- Viedoklis
- 30.12.2024.
Kā strādāt ar degsmi, bet neizdegt?

- Viedoklis
- 18.12.2024.
Diskusijā par skolotāju profesiju ir laiks pāriet uz sarunu par izglītības jēgu un pedagogu nozīmi


- Viedoklis
- 07.04.2025.
Tālmācība kā izglītības alternatīva: vai tās ierobežošana ir risinājums?
Diskusijā starp Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāju Agitu Zariņu-Stūri (JV) un tālmācības vidusskolas "Rīgas Komercskola" pārstāvjiem par izglītības reformu, kas paredz tālmācības iespēju ierobežošanu pamatizglītībā, Delfi.lv portālā martā tika pavadīta ar viedokļu atšķirību par tālmācības izglītības lietderību obligātās pamatizglītības iegūšanas vecuma posmā.

- 1 no 2 miljoniem
- 12.03.2025.
- Laura Dumbere
Dzintars Krūmiņš, Ginta Zilbaloža skolotājs
Nākamajā dienā pēc Straumes panākumiem Oskaru pasniegšanas ceremonijā sociālos tīklus aplidoja intervija ar Ginta Zilbaloža skolotāju, Jaņa Rozentāla mākslas vidusskolas pasniedzēju Dzintaru Krūmiņu, kurš caur prieka asarām teica: «Es tūlīt atkal apraudāšos... Tā skolotājam ir lielākā laime — redzēt, ka tavs skolnieks dabū Oskaru!» Kad Straumes komandu sveicām pie Brīvības pieminekļa, Dzintars vairs neraudāja un sacīja stipru runu, kurā pateicās arī Latvijas sabiedrībai, jo nodokļu maksātāju nauda ir tā, kas ļauj pastāvēt valsts subsidētām mākslas un mūzikas skolām — mūsu talantu un ģēniju kalvēm.

- Viedoklis
- 04.02.2025.
Datos balstīta mācīšanās: kas jāzina skolēniem un pedagogiem
Lai nodrošinātu skolēnu individuālo izaugsmi un kvalitatīvu izglītību, mūsdienu izglītības sistēmas transformācija arvien vairāk balstās datos. Pašlaik, kad izglītības iestādes pāriet uz vienotu mācību valodu un lieto proaktīvu vērtēšanas pieeju, ir svarīgi apzināties, ka gan pedagogu, gan skolēnu darbā dati var būt instruments. Dati ļauj izprast, kādā līmenī atrodas skolēns, kādas ir viņa stiprās puses un izaicinājumi, kā arī sniedz iespēju pielāgot mācību metodes. Tie ir arī būtisks rīks, kas palīdz pedagogiem novērtēt, vai viņu izvēlētās metodes ir efektīvas un nodrošina vēlamo rezultātu. Datos balstīta pieeja ne tikai palīdz stiprināt skolēnu akadēmiskos rezultātus, bet arī veicina ilgtermiņa mācīšanos un motivāciju, nodrošinot, ka iegūtās zināšanas ir stabils pamats nākotnei.

- Viedoklis
- 30.12.2024.
Kā strādāt ar degsmi, bet neizdegt?
Mūsdienu darba vide bieži pieprasa augstu efektivitāti, ilgas darba stundas un pastāvīgu pieejamību, tas izraisa garīgu un fizisku nogurumu, un tas savukārt var novest pie izdegšanas. Ar profesionālo izdegšanu aizvien biežāk sastopas dažādu nozaru pārstāvji, arī visos izglītības posmos strādājošie pedagogi.

- Viedoklis
- 18.12.2024.
Diskusijā par skolotāju profesiju ir laiks pāriet uz sarunu par izglītības jēgu un pedagogu nozīmi
Līdz ar sabiedrības un tehnoloģiju transformāciju skolotāja profesijas prestižs ir mainījies, taču tās nozīmība nav mazinājusies, drīzāk ir parādījusies iespēja pārtapt no zināšanu nesējiem par cilvēkiem, kas veicina domāšanas dziļumu un komunikācijas kvalitāti. Taču tam pedagogiem vajag laiku un iespēju eksperimentēt, kā arī reflektēt par inovācijām.

- Viedoklis
- 11.12.2024.
Vai konfliktus izglītības jomā var risināt ar mediāciju?
Mediācija kā konflikta risināšanas metode Latvijā ir pieejama jau divdesmit gadus. Pirms desmit gadiem tika pieņemts arī Mediācijas likums. Lai gan šī pieeja piedāvā efektīvus risinājumus, to pazīst un izmanto vēl salīdzinoši neliela sabiedrības daļa. Mediācijas iespējas sniedzas tālu aiz tradicionālās konflikta risināšanas izpratnes un to var veiksmīgi pielietot dažādās jomās, tostarp izglītībā. Izglītības vide, kur ikdienā cieši sadarbojas skolotāji, vecāki un bērni, bieži vien ir sarežģīta un pilna emociju. Šeit mediācija var būt īpaši efektīva, risinot konfliktus starp pedagogiem un vecākiem, vairākiem vecākiem savā starpā vai pat starp pedagogiem. Tā piedāvā drošu un neitrālu vidi, kurā konfliktējošās puses var brīvi izteikt savas bažas un vajadzības.
