izglītības saturs
- Portrets
- 04.12.2022.
Latvijā ieguldīt ir vērts

- Pusdienās
- 12.10.2022.
- Marija Leskavniece
Skolotāju advokāte

- Tēma
- 31.08.2022.
Griba ir. Kā ar varēšanu?

- Intervija
- 10.06.2020.
Daudz plašāka dzīve

- Redaktores sleja
- 10.06.2020.
- Nellija Ločmele
Brīvlaišana

- Intervija
- 17.10.2018.
Tā nav vēsture, kuru gribam

- Portrets
- 04.12.2022.
Latvijā ieguldīt ir vērts
Iespēju kapitāla fonda Change Ventures partneris un TechHub Riga izveidotājs Andris K. Bērziņš Baltijas jaunuzņēmumiem piesaista pat Silīcija ielejas finansējumu un uzskata, ka šeit ir daudz izcilu biznesa sēklu

- Pusdienās
- 12.10.2022.
- Marija Leskavniece
Skolotāju advokāte
Linda Sinka strādā pie Hārvarda Universitātes mācību satura ieviešanas Latvijas vidusskolās un uzskata, ka tehnoloģiju mācībā jāsadarbojas gan ar augstskolām, gan nozari

- Tēma
- 31.08.2022.
Griba ir. Kā ar varēšanu?
Krievijas iebrukums Ukrainā pamudinājis Latvijā ātrāk virzīt skolu pāreju uz mācībām tikai latviešu valodā, kas pakāpeniski rit jau 20 gadus. Politiķiem ir griba, taču pedagogi brīdina par klupšanas akmeņiem — skolotāju un mācību materiālu trūkumu

- Intervija
- 10.06.2020.
Daudz plašāka dzīve
Zvannieku māju izveidotājs un Latvijas Universitātes Teoloģijas fakultātes docents Juris Cālītis pandēmiju uzskata par iespēju satricināt iesīkstējušās struktūras

- Redaktores sleja
- 10.06.2020.
- Nellija Ločmele
Brīvlaišana
Puse Rīgas un vēl vairāku Vidzemes novadu iedzīvotāji otrdien uz kādu laiciņu palika bez elektrības — tik plašā teritorijā «korķus izsita» bojājums strāvas kabelī, kam pie vainas varētu būt niknais negaiss. Kamēr apstājās tramvaji, izdzisa luksofori, sāka atkust ledusskapji un nedarbojās kafijas kannas, bija laiks padomāt par to, cik daudzas lietas mūsu dzīvē ir kļuvušas neaizstājamas, kaut gan vēl pirms paaudzes vai divām cilvēki bez tām prata tīri labi iztikt.

- Intervija
- 17.10.2018.
Tā nav vēsture, kuru gribam
Vēstures skolotājs Valdis Klišāns, daudzu mācību grāmatu autors, ir sarakstījis krāšņi ilustrētu īso Latvijas vēsturi, ko varētu nosaukt par mācību grāmatu pieaugušajiem. Vai mums tāda vajadzīga? Izrādās, ir atšķirības starp pētīto un vēlamo vēsturi

- Analīze
- 06.06.2018.
Reforma miskastē?

- Viedoklis
- 05.06.2018.
Izglītības satura reformai – JĀ!


- Pusdienās
- 08.11.2017.
Kā tu to zini?

- Viedoklis
- 02.11.2017.
Bailes no brīvības standarta

- Tribīne
- 01.11.2017.
Bailes no brīvības

- Analīze
- 06.06.2018.
Reforma miskastē?
Priekšvēlēšanu karstumā Saeimas deputāti rada nopietnus draudus ilgi plānotajai izglītības satura reformai

- Viedoklis
- 05.06.2018.
Izglītības satura reformai – JĀ!
Mēs, izglītības profesionāļi, esam par izglītības satura reformu. Ir radies mīts, ka satura reforma nevar notikt bez sešgadnieku reformas, bez skolu optimizācijas, bez minimālā bērnu skaita noteikšanas klasēs un citiem formāliem parametriem. Arī mācības valsts valodā ir būtiski svarīgas Latvijai, bet tam nav sakara ar izglītības saturu. Saturs ir par to, ko un kā mūsdienās mēs darām mācību stundās. Ierosinātajos likumu grozījumos satura reforma ir apkrauta ar liekām birokrātiskām detaļām, kas kavē jaunās, mūsdienīgās satura reformas īstenošanu.

- Aktuāli
- 13.03.2018.
Obligātās literatūras vairs nebūs. Kas nāks vietā?
Jaunais izglītības saturs izskauž skolās normatīvus un mehāniskas darbības, tā vietā prasot skolēniem apzināties darāmā jēgu. Tik kardināla pārmaiņas velk līdzi bažas — par to liecina jaunā, kompetencēs balstītā izglītības satura sabiedriskā apspriešana, kuras ietvaros četru mēnešu laikā iesaistīti vairāk nekā 11 tūkstoši jeb ceturtā daļa visu Latvijas pedagogu, saņemti gandrīz 900 komentāri.

- Pusdienās
- 08.11.2017.
Kā tu to zini?
Skolotājiem jāstrādā, lai bērniem nevis pasniegtu gatavas zināšanas, bet gan lai iemācītu mācīties, skaidro jaunā izglītības satura reformas ieviesēja Zane Oliņa

- Viedoklis
- 02.11.2017.
Bailes no brīvības standarta
Izlasījušam Danas Narvaišas uzrunu jūsu žurnāla 44. numura tribīnē, arī man radusies vēlme kāpt tajā un runāt par šīm pašām svarīgajām lietām.

- Tribīne
- 01.11.2017.
Bailes no brīvības
Jaunais izglītības saturs dos skolām lielu brīvību, taču daudzi praktiski jautājumi nav atbildēti
