humanitārās zinātnes
- Aktuāli
- 24.10.2024.
Vai tu vēl lasi vai vairs tikai klausies?


- Raksts
- 24.04.2024.
Uzturēt vai izturēt?

- Intervija
- 31.01.2024.
Stāsts par skalu kūli

- Viedoklis
- 18.12.2023.
Datorzinātnieka izglītība

- Tēma
- 30.08.2023.
Bezgalīgā skola


- Raksts
- 24.04.2024.
Man kauns
Žurnāls Domuzīme, 2024, nr. 2


- Intervija
- 31.01.2024.
Stāsts par skalu kūli
Latgalistikas eksperte un dzejniece Ilze Sperga uzskata, ka latviešu valoda ir gana liela, bet valstij jāiegulda tās digitālajā attīstībā un jābeidz bezzobainība

- Viedoklis
- 18.12.2023.
Datorzinātnieka izglītība
Diskusijās par mākslīgo intelektu (MI) vārdu "cilvēks" dzirdam tikpat bieži, cik vārdu "tehnoloģija". Antropocentrisks jeb uz cilvēku vērsts mākslīgais intelekts, cilvēcīga tehnoloģija, MI atbilstība cilvēciskajām vērtībām - saraksts ir garš. Lai gan termins "cilvēks" šajās frāzēs tiek lietots tik plaši, ka diez vai mēs spētu vienoties par tā nozīmi, visi šie termini norāda uz stingru vēlmi potenciāli nekontrolējamu tehnoloģiju pārvaldīt cilvēku interesēs. Cilvēka iesaistīšanās šajā procesā ir būtiska, bet tā automātiski nenodrošina cilvēcīgu tehnoloģiju. MI uzņēmumu ekosistēmā ilgtspēju un ētikas atbildīgajiem ir nozīmīga loma, taču kā ar inženieriem, izstrādātājiem un datu zinātniekiem? Lai padarītu tehnoloģijas cilvēcīgākas, viņiem ir jāiegūst atbilstoša izglītība, pirms viņi uzsāk karjeru. Mums ir jāpārskata datorzinātņu studentu izglītība, lai, tehnoloģijām attīstoties, tiktu ievērotas cilvēciskās vērtības un tiktu veicinātas demokrātiskās vērtības.

- Tēma
- 30.08.2023.
Bezgalīgā skola
Ambiciozais projekts Skola2030, kas solīja no bērnudārza līdz vidusskolas pēdējam zvanam mācīt 21. gadsimtā nepieciešamās zināšanas un prasmes, ir ieviests. Taču skolotāji jau ķērušies pie kļūdu labošanas — nevis skolēnu darbos, bet mācību programmās

- Pusdienās
- 02.08.2023.
Ceļā uz virsotnēm

- Diskusija
- 01.09.2019.
Humanitārais akcents krīzē

- Laukos
- 31.08.2016.
Dzīvošana ainavā

- Viedoklis
- 14.06.2016.
Vai zudusī paaudze?

- Radars
- 14.01.2014.
Vai var piespiest iemīlēt fiziku un ķīmiju?

- Komentārs
- 26.06.2013.
- Pauls Raudseps
Liesmas pilī

- Pusdienās
- 02.08.2023.
Ceļā uz virsotnēm
Kā panākt, lai iespējami vairāk šogad uzņemto studentu arī pabeigtu mācības un Latvijas augstskolas pietuvotos pasaules labāko universitāšu topam, Ir jautā Jānim Paideram no Izglītības ministrijas

- Diskusija
- 01.09.2019.
Humanitārais akcents krīzē
Kāpēc humanitāro zinātņu prestižs Latvijā pēdējo 30 gadu laikā ir ievērojami krities? Cik pamatīgi tas grauj šo zinātņu attīstības izredzes un kā iespaido visu sabiedrību?

- Laukos
- 31.08.2016.
Dzīvošana ainavā
Ko pilsētnieki meklē un atrod laukos? Kultūrģeogrāfijas profesoram Edmundam Valdemāram Bunkšem netālu no Miķeļbākas ir mājiņa, bet ap to - ainava, kurā ir daudz pārsteidzoša un ne tik vienkārši izskaidrojama

- Viedoklis
- 14.06.2016.
Vai zudusī paaudze?
Ne tikai mazais finansējums, arī gausā paaudžu maiņa apdraud humanitārās zinātnes Latvijā

- Radars
- 14.01.2014.
Vai var piespiest iemīlēt fiziku un ķīmiju?
Vieglākais ceļš uz izglītību ne vienmēr ir labākais

- Komentārs
- 26.06.2013.
- Pauls Raudseps
Liesmas pilī
Kultūrai pievērš uzmanību svētkos un briesmu brīžos, ikdienā to atstāj novārtā
