Kinojaunumi

  • Kristīne Simsone
  • 10.01.2024
  • IR

oooo Liesmojošās debesis / Roter Himmel. Režisora Kristiana Pecolda filmas mēdz dēvēt par «vācu modernajām pasakām», jo tajās sastopami gan fantāzijas elementi, gan tas, ka varoņiem jāpārvar dažādi šķēršļi (dažkārt burtiski, citkārt metaforiski). Šī filma ir otrā daļa triloģijā, ko iedvesmojuši dabas pamatelementi (pirmā bija Undīne, kurā būtisks motīvs bija ūdens; šajā — uguns). Pecolds šo dēvē par «vasaras filmu», kurā gadalaiks ir brīvs no rutīnas un varoņu dzīvē nes būtiskus, negaidītus pagriezienus, un to spēja aizkustināt parāda, ka šī «Berlīnes skolas» (21. gadsimta sākuma vācu kino strāvojuma) režisora rokās skatītāja emocijas ir pakļāvīgas kā mīksts māls. Kino no 5. janvāra.

 Foto - 

oooo
Mūžīgā meita / Eternal Daughter. Režisore Džoanna Hoga ir unikāla parādība britu kinematogrāfā: sākusi karjeru televīzijas filmu konveijerā, bet 2007. gadā sevi pieteikusi autorkino režijā. Viņas filmās ir varoņu attiecību psiholoģiskie vijumi — bieži komplicēti, taču allaž ieturēti delikātā britu sociālo normu pieklājībā. Mūžīgā meita — spoku stāsts — vēsta par mātes un meitas attiecībām, katras paaudzes atšķirīgo (laikmeta uztiepto) emocionālo bagāžu un ieskaujošās vides spēju ietekmēt prātus. Mīlestības pilnas rūpes mijas ar vainas apziņu, un zaudējuma sajūta gulst pāri visam kā bieza migla, dažreiz gluži vai burtiski. Dubultlomā režisores skolas laiku draudzene, izcilā aktrise Tilda Svintone, filmas producentu vidū — Mārtins Skorsēze. Kino no 12. janvāra.

Jaunākajā žurnālā