Izdabāšanas cena • IR.lv

Izdabāšanas cena

1
Yeezy apavu līnijas skate Ņujorkas modes nedēļā 2015. gada februārī
Megana Tvohija, © The New York Times News Service

Sporta preču uzņēmuma Adidas un repera Kanjes Vesta skandalozās sadarbības aizkulises

Uz tikšanos ar Kanji Vestu ieradās prāva Adidas darbinieku komanda, lai apspriestu pirmo kopīgi veidojamo apavu idejas. Tas bija 2013. gads — amerikāņu reperis un sporta apģērbu zīmols nupat bija vienojušies kļūt par biznesa partneriem. Sajūsmināti par jauno izaicinājumu, Adidas darbinieki uz gara galda uzņēmuma galvenajā mītnē Vācijā bija izkārtojuši vairākas kedas un audumu paraugus. Blakus stāvēja tāfele jeb tā dēvētais mood board ar dažādu tekstūru, krāsu un ideju attēliem.

Taču nekas no tā Vestam negāja pie sirds. Lai izrādītu savu nepatiku, viņš paņēma kādu apavu skici un uz kedas purngala ar flomāsteru uzvilka kāškrustu.

Klātesošie bija šokā, it īpaši vācu izcelsmes profesionāļi. Jo svastikas izmantošana viņu valstī ir aizliegta. Vēl kutelīgāku šo situāciju darīja fakts, ka 1949. gadā dibinātā uzņēmuma izveidotājs savulaik bija nacistu partijas biedrs. Turklāt tikšanās notika tikai dažu kilometru attālumā no Nirnbergas, kur par noziegumiem pret cilvēci tika tiesāti Trešā reiha vadītāji.

Šī tikšanās bija pirmā pazīme, ka iecerētais sadarbības līgums ar slavenību šoreiz pārkāps visas ierastās normas. Taču Adidas bija gatavi riskēt, un tas atmaksājās — kopā radītās sporta apavu un apģērbu līnijas Yeezy pārdošanas apjomi veiksmīgākajos gados pārsniedza vienu miljardu ASV dolāru, tādā veidā uzlabojot Adidas peļņas rādītājus un vairojot uzņēmuma pazīstamību. Savukārt Vests, kas tagad sevi dēvē par Ye, kļuva par miljardieri. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu