
Ikgadējās pārrunas var kļūt par vērtīgu sarunu arī pašam vadītājam, ja ir drosme pavaicāt darbinieka viedokli par sevi
Gada sākumā uzņēmumā vajadzētu būt noformulētiem stratēģiskajiem mērķiem nākamajam periodam, no kuriem parasti izriet katras organizācijas struktūrvienības un tālāk katras nodaļas un darbinieku individuālie mērķi. To apspriešanai uzņēmēji tradicionāli pievēršas ikgadējās darbinieku novērtēšanas un attīstības pārrunās. It kā viss skaidri un vienkārši. Tomēr bieži vien mācībās par šo tēmu vadītāji uzdod jautājumus par dažādiem izaicinājumiem saistībā ar šīm pārrunām.
Ļoti bieži nākas sastapties arī ar viedokli, ka pārrunas ir bezjēdzīgas — tikai formāla procedūra, kurā jāaizpilda anketas vai jāievada sistēmā uzdevumi. Kaut kādā ziņā varu piekrist. Ja ikdienas komunikācijā veltām saviem darbiniekiem gana daudz laika individuālām sarunām, lai vienotos par darba izpildes mērķiem, lai saprastu, kas vēl jāmācās un jāattīsta darbinieka kompetencēs, atbalstām viņus šajos centienos, sniedzam cits citam atgriezenisko saiti un radām abpusēju skaidrību, kas ir nākamie soļi tuvākajam laikam, tad tiešām ikgadējās pārrunas var būt tikai formalitāte. Tās ir kā kopsavilkums visam, ko esam piedzīvojuši pagājušajā gadā, kā arī ieskats nākamajā ar konkrētiem, izmērāmiem mērķiem.