Uzdevums bez atrisinājuma

Foto — Shutterstock
Gunita Nagle

Valdības lēmums ieviest obligāto eksāmenu dabaszinātnēs liek līksmot uzņēmējiem un augstskolu pasniedzējiem, bet izglītības eksperti šaubās, vai tiešām gaidāma zināšanu eksplozija. Kam vēl jānotiek, lai skolēni gribētu apgūt dabaszinātnes?

Katram skolēnam būtu jāizvēlas eksāmens atbilstoši savām interesēm. Tādā veidā skolēns nostiprinātu zināšanas sev interesējošās tēmās. Tā, greiziem un maziem, bet cītīgi vilktiem burtiem latviešu valodas pārbaudes darbā rakstīja viens no Jelgavas Valsts ģimnāzijas 8. klases skolēniem Gustavs, lūgts izteikt viedokli par obligāto eksāmenu dabaszinātnēs. Kā latviešu valodas skolotāja izlasījusi 55 astotklasnieku darbus, neatradu nevienu, kurā būtu prieks vai vismaz gandarījums par eksāmenu, kurš no 2025./2026. gada visiem 12. klašu skolēniem būs obligāts. 

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu