piemineklis paradīzes atlūzai

  • Līvija Baumane-Andrejevska, Domuzīme
  • 29.12.2021.
  • Domuzīme
Henriks Eliass Zēgners. Paradīze. Neputns, 2021.

Henriks Eliass Zēgners. Paradīze. Neputns, 2021.

Henrika Eliasa Zēgnera debijas dzejas krājumu Elementi (2013), kas tika nominēts vairākām balvām, Pēteris Draguns uzteica par «svaigu dzejas malku». Tolaik intervijā Zēgners teica: «Ja ne ironizēju, tad vismaz mēģinu kritiski skatīt pusaudžu pasauli, no kuras tomēr tikai tagad esmu izrāpies vai rāpjos laukā. Tomēr lielākā daļa tekstu (..) ir filozofiski, konceptuāli, abstrakti, vairāk runā tēli un idejas, mazāk — reālijas.»1 Tas uzsvērts jau krājuma pirmā dzejoļa pirmajā rindā «Paradīze ir divos pusaudžos...» (6), tomēr tālākais bija pieaugušāk. Klātesot jaunības maksimālismam, Zēgnera pieteikums literatūrā tomēr izskanēja pārliecinoši.

Pēc astoņiem gadiem ir izdota Zēgnera otrā dzejas grāmata. Tajā izteiksme kļuvusi «destilētāka», koncentrētāka, tīrāka.

Jaunākajā žurnālā

Sauja drupaču, sauja aveņu

«Es esmu augusi brīvā valstī un kopš jaunības zinu, ko nozīmē būt brīvam. Maidans un arī šis karš ir uz mūsu paaudzes pleciem,» saka Taņa Maļarčuka. Foto — Valters Lācis
  • Proza
  • 28.08.2025.

Stikla acs

Ilustrācija — Lauma Norniece
  • Proza
  • 28.08.2025.

Katru rītu

Ilustrācija — Patrīcija Māra Vilsone
  • Dzeja
  • 28.08.2025.

plaisas ir dzīvība

Krišjānis Zeļģis
Fragments no Ugāles draudzes baznīcas grāmatas (1699. gada augusts)

Indēšana starpkaru Latvijā

Foto — Pexels
  • Eseja
  • 28.08.2025.

Vai sadzirdam Hekabes kliedzienu?

Juhana Torki