Loģistikas digitalizācija — kādas priekšrocības iegūst uzņēmumi?

  • Artūrs Smirnovs
  • 08.11.2021.
Ilustratīvs attēls

Ilustratīvs attēls

Jau ilgstoši tiek runāts par loģistikas nozarē nepieciešamām pārmaiņām, arī jauniem risinājumiem, kas atvieglotu komunikāciju starp loģistikas pakalpojumu sniedzēju un klientu. Lai gan varētu pieņemt, ka mūsdienu tehnoloģiski attīstītajā pasaulē jau gandrīz viss tiek darīts digitāli, realitātē kravu pārvadājumu organizēšana šajā ziņā ir krietni atpalikusi. Taču ir arī labas ziņas. Kādas iespējas sniedz nozares digitalizācija, un kā tās palīdz atvieglot uzņēmumu ikdienu?

Jauna elpa loģistikas nozarē

Pirmkārt, no digitalizācijas nav jābaidās. Viens no tās uzdevumiem ir paātrināt savstarpējo saziņu nozarē starp loģistikas pakalpojumu sniedzēju un klientu, kā arī apkopot visu informāciju vienotā vidē. Novērojumi liecina, ka mūsdienās lielākā daļa kravu organizēšanas saziņas joprojām notiek ar e-pastu starpniecību, kas savukārt loģistikas speciālista un klienta komunikācijā rada ilgāku gaidīšanas laiku, un papildus tam visi dokumenti loģistikas speciālista pusē tiek kārtoti manuāli. Tas viss jau šodien ir izdarāms daudz ātrāk un efektīvāk — ir sperti pirmie soļi pretim tik svarīgām pārmaiņām, kuras saucam par digitalizētāku saziņu dažādu kravu organizēšanai.

Piemēram, ja klients pēc iespējas ātrāk vēlas nogādāt kravu no ASV uz Rīgu, ir jānosūta e-pasts, uz kuru labākajā gadījumā atbildi ar cenu piedāvājumu var saņemt turpmāko 24 stundu laikā. Jāsecina, ka uzņēmumiem šāds komunikācijas modelis steidzamos gadījumos ir praktiski nederīgs.

Lai šādas situācijas kļūtu par pagātni, ir sperts nozīmīgs solis klientu pieprasījumu procesa vienkāršošanai — ir izstrādāta digitāla platforma MyDello, kas uzņēmējiem sniedz vairāku transporta veidu piedāvājumus, un uzņēmējs ērti var izvēlēties sev izdevīgāko cenas un kravas piegādes laika variantu. Tas nozīmē, ka platforma pāris sekunžu laikā parāda, cik izmaksātu kravas transportēšana no ASV uz Rīgu. Platforma piedāvā piecus dažādus transporta veidus: gaisa transportu, kas tiek iedalīts ātrākos un ekonomiskos risinājumos, jūras transportu, dzelzceļa transportu, kurjerpastu un autotransportu. Platforma klientam sniedz iespēju salīdzināt pieejamos transporta veidus, to izmaksas, prognozēto kravas piegādes laiku, rezultātā klients pats var veikt izvēli.

Cena pret transportēšanas laiku

Mūsdienu tirgus situācijā cenu dinamika ir ļoti mainīga. Platformas pievienotā vērtība ir tūlītēja cenu noteikšana, kas nozīmē, ka 24 stundas diennaktī uzņēmējs var saņemt tūlītēju cenu piedāvājumu dažādiem galamērķiem visā pasaulē un apstiprināt izdevīgāko piedāvājumu. Šai pieejai būtiska ir praktiskā puse — tiek novērsta e-pasta vēstuļu sūtīšana dažādiem loģistikas partneriem un apgrūtinošais atbildes gaidīšanas laiks jau ir pagātne.

Viss, kas ir jāizdara klientam, — platformā jānorāda kravas apjoms un svars. Ja nepieciešams, platforma piedāvā arī iespējas detalizēt pasūtījumu. Šī informācija tiek saglabāta, lai nākamo kravu pasūtīšana būtu tikpat ērta un pārskatāma. Papildus tam klientam ir iespēja jebkurā laikā izsekot savu kravu. Tas ir īpaši svarīgi, piemēram, ražošanas uzņēmumiem, kuri var patstāvīgi sekot līdzi, kad tiks piegādātas, piemēram, ražošanai nepieciešamās sastāvdaļas. Un tas viss ir izveidots digitalizācijas mērķa vārdā.

Digitālā revolūcija arī nākotnē turpinās uzņemt jaunus apgriezienus — arvien vairāk uzņēmumu izvēlas digitālu vidi. Ikviens uzņēmums Latvijā ir svarīga šī digitālā mehānisma sastāvdaļa, jo tikai ar kopīgu interesi un vēlmi mainīt procesus progresa un attīstības virzienā ir iespējams sasniegt būtiskas pārmaiņas nozarē.

 

Autors ir MyDello risinājumu izstrādes vadītājs

Reklāma

Līdzīgi raksti

Viedoklis Kristiāna Kalniņa

Konvencija pret vardarbību nav drauds. Tā ir mūsu sabiedrības spogulis – un tieši tas biedē visvairāk

To šajās dienās varētu teikt ikviens, kurš reiz centies runāt par dzimtē balstītu vardarbību un piedzīvojis, īpaši jau meitenes un sievietes – jo skaidrāk mēģini to izskaidrot, jo vairāk jūties nevēlamama, neadekvāta, pārspīlējoša. Vardarbība – fiziska, emocionāla, seksuāla - nebūt nav tēma, kurā “katram ir savs viedoklis”. Tā ir tēma, kurā informētība, profesionāla izpratne un personīgā pieredze vēsturiski bieži sastopas ar sabiedrības, un šoreiz arī ar daudzu politiķu vēlmi – nedzirdēt, nepaskatīties pārāk tuvu un neieklausīties, ja tas izjauc ierasto mieru.

Viedoklis Ināra Ziemele

Valsts institūcijām ir jāievēro tie paši likumi kā privātam būvētājam

Jau iepriekš publiskajā telpā izskanējušas diskusijas par gadījumiem, kad valsts vai pašvaldības iestādes veic būvdarbus uz zemes, kas tām nepieder. Viens no šādiem gadījumiem saistās ar Jēkabpils cietumu un sūdzībām par patvaļīgu būvniecību. Šī situācija atklāj, cik sarežģīta un trausla ir īpašuma tiesību un publiskās intereses līdzsvarošana.

Viedoklis Mārtiņš Paurs

De minimis – sprungulis māju renovācijas riteņos

Vai tas, ka lielas daudzdzīvokļu mājas pirmajā stāvā ir aptieka, vai kādā no dzīvokļiem strādā kurpnieks, vai kāda dzīvokļa īpašnieks ir izīrējis sev piederošu dzīvokli citā mājā, var kavēt mājas renovāciju? Gribētos teikt, ka nevar. Bet diemžēl var gan aizkavēt, gan apturēt pavisam. Šķērslis var būt jebkura viena dzīvokļa īpašnieka uzņēmējdarbība.

Viedoklis Morten Hansen

Fiscal policy lessons for Latvia from France. Yes, really!

Indeed – but not for positive reasons. Whereas there might be several reasons for admiring France, politics and economics are none of them.

Jaunākajā žurnālā