loģistika
- Veiksme
- 12.03.2025.
Mazās ostas lielie mērķi

- Pasaulē
- 20.01.2025.
Pamanīti pasaulē

- Jauns bizness
- 08.12.2024.
- Agnese Meiere
Ielēkt kravu biznesā

- Veiksme
- 27.11.2024.
Veselības pārvadātāja

- Viedoklis
- 19.09.2024.
Loģistikas nozarē pieaug automatizācijas nozīme, taču mākslīgais intelekts neaizstās cilvēkus


- Veiksme
- 12.03.2025.
Mazās ostas lielie mērķi
Uzņēmums Skultes Kokosta nodrošina apmēram 70% no Latvijas ceturtās lielākās ostas kravu apjoma. Caur to ne tikai tiek eksportēti kokmateriāli, bet arī importēta ogļskābā gāze, kas burbuļo Latvijā ražotajos dzērienos

- Pasaulē
- 20.01.2025.
Pamanīti pasaulē
Vairāki Latvijas jaunuzņēmumi pērn izcelti dažādos pasaules reitingos un konkursos

- Jauns bizness
- 08.12.2024.
- Agnese Meiere
Ielēkt kravu biznesā
Ilgstoši dzirdot par celtniecības materiālu piegādes problēmām, Pēteris Kļaviņš pameta karjeru farmācijas nozarē un izveidoja beramkravu pārvadājumu digitalizēšanas un piegādes platformu Viangoo

- Veiksme
- 27.11.2024.
Veselības pārvadātāja
Karīna Vecums-Veco jau divdesmit gadu vecumā izveidoja pirmo diennakts zobārstniecību Jelgavā. Šobrīd viņai pieder loģistikas kompānija, kas specializējusies zāļu pārvadāšanā, un viņa smejas, ka ir viens no nedaudzajiem cilvēkiem, kas ved narkotikas uz Kolumbiju, nevis ārā no tās

- Viedoklis
- 19.09.2024.
Loģistikas nozarē pieaug automatizācijas nozīme, taču mākslīgais intelekts neaizstās cilvēkus
Loģistikas process ikvienā organizācijā ir tik spēcīgs, cik spēcīgs ir tā vājākais posms. Prognozes liecina, ka nākamajos desmit gados loģistika tiks būtiski automatizēta, taču nozarē aizvien būs pieprasīti arī kvalificēti un pieredzējuši speciālisti. Jo vairāk tirgos darbojas uzņēmums un plašākas ir tā piegādes ķēdes, jo grūtāk automatizēt procesus, un svarīgāks kļūst cilvēka faktors. Īpaši meklējot atbildi uz jautājumu – kā sasniegt mērķus ar pēc iespējas mazākām izmaksām?

- Viedoklis
- 04.06.2024.
Vai sūtījumu piegādes ir saistītas tikai ar ģeogrāfiju?
Pēdējos mēnešos Latvijā publiskajā telpā risinājušās diezgan plašas diskusijas par valsts pasta uzņēmuma lomu un tam atbilstošāko biznesa modeli. Neiedziļinoties šo diskusiju detaļās, ir svarīgi saprast, ka tradicionālā pasta un paku sūtījumu nozare piedzīvo ekstrēmu transformāciju, kļūstot par augsto tehnoloģiju automatizētu nozari, kurā arvien mazāk ir iesaistīts cilvēks. Šo pārmaiņu laikā ir īpaši svarīgi, lai jauninājumi pasta pakalpojumos tiktu apvienoti ar cilvēcisku pieeju un joprojām aktuālo pieejamību klientiem.

- Veiksme
- 29.05.2024.
Roboti apsargu vietā


- Analīze
- 17.04.2024.
Rubļa rijēji. Turpinājums

- Analīze
- 03.04.2024.
Rubļu rijēji

- Veiksme
- 18.10.2023.
Rojā atvēzējas globāli


- Veiksme
- 29.05.2024.
Roboti apsargu vietā
Uzņēmums Biss ražo iekārtas, kas nodrošina kārtību autostāvvietās, kā arī ļauj kontrolēt cilvēku plūsmu uzņēmumā. Nepieciešamības gadījumā arī automātiski izmēra uz darbu atnākušā darbinieka temperatūru un pārbauda, vai viņš nav iedzēris

- Viedoklis
- 23.05.2024.
Digitālā transformācija loģistikā: kā sokas mūsu uzņēmumiem?
Digitālās tehnoloģijas ir kļuvušas par daudzu nozaru dzinējspēku, un izņēmums nav arī loģistika. Automatizācija, mākslīgā intelekta izmantošana un lietotāju pieredzes uzlabošana tagad nav tikai papildu iespējas, bet gan būtisks faktors, kas ietekmē uzņēmumu veiksmīgu darbību šajā nozarē.

- Analīze
- 17.04.2024.
Rubļa rijēji. Turpinājums
Re:Baltica pirmo reizi publicē Krievijas resursu lielāko importētāju sarakstu Latvijā kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā. Dominē graudi, naftas produkti un metāla sakausējumi

- Analīze
- 03.04.2024.
Rubļu rijēji
Kamēr valdība aicina biznesu «pašattīrīties», pēc diviem kara gadiem Latvijas eksports uz Krieviju ir tikai nedaudz sarucis. Re:Baltica pirmo reizi nosauc lielākos eksportētājus un atklāj to darbības kopējo apjomu

- Veiksme
- 18.10.2023.
Rojā atvēzējas globāli
Pandēmija un karš ievērojami cēla pieprasījumu pēc konserviem, taču arī bez šīm likstām uzņēmums Banga Ltd pratis augt un iekarot tirgus no Austrālijas līdz Japānai

- Viedoklis
- 22.12.2022.
2023. gads loģistikā – diversifikācija un investīcijas infrastruktūrā
Aizejošais gads loģistikas nozarē iezīmējās ar daudziem izaicinājumiem, ko radīja gan pandēmija, gan karš Ukrainā, kā arī smago automašīnu šoferu trūkums, kas kļūst aizvien lielāks visā Eiropā un Latvijā. Lai nozare 2023. gadā spētu stabilizēties un attīstīties, jāņem vērā trīs būtiski aspekti: diversifikācija, turklāt ne tikai sadarbības valstu jomā, bet arī kravu veidos; atjaunojamās enerģijas jaudas pastiprināšana, t.sk. arī komerctransporta nozarē; investīcijas infrastruktūrā.
