Lielās ambīcijas • IR.lv

Lielās ambīcijas

Zīmējums — Freepik
Džeks Jūings, Stenlijs Rīds un Liza Aldermane © The New York Times News Service

Kā Eiropas jaunā un vērienīgā klimata programma ietekmēs uzņēmumus?

Līdz 2035. gadam no Eiropas autosaloniem izzudīs automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Tērauda un cementa ražotājiem būs jāmaksā par katru oglekļa dioksīda tonnu, ko radīs to rūpnīcas. Kravas kuģi, iespējams, nedrīkstēs piestāt Roterdamā, Hamburgā un citās ostās, ja vien tajos netiks izmantota tīrāka degviela. Komerciālajiem reisiem būs jāizmanto sintētiskā degviela, kas ražota, izmantojot zaļo enerģiju.

Eiropas Savienības plāns līdz desmitgades beigām vairāk nekā uz pusi samazināt siltumnīcas gāzu emisijas skars gandrīz visas bloka nozares, kas savukārt būtiski ietekmēs darbaspēka tirgu un savienības ekonomiku. ES līderi apgalvo, ka klimata plāns varēs nodrošināt Eiropai līderpozīcijas elektrisko automobiļu akumulatoru, jūras vēja ģeneratoru, ar ūdeņradi darbināmu lidmašīnu dzinēju un citu jaunu tehnoloģiju izstrādē.

Taču pārejas laiks būs sāpīgs dažiem patērētājiem un uzņēmumiem, jo dārgākas kļūs daudzas preces un pakalpojumi, piemēram, no Ķīnas importētie videomonitori, atvaļinājuma lidojumi uz Grieķijas salām vai pat degvielas bākas uzpildīšana. Uzņēmumiem, kas ražo pārmaiņām nepiemērotus produktus, piemēram, iekšdedzes dzinēju detaļas, būs jāpielāgojas vai jābeidz darbs.

Priekšlikumi varētu mainīt tādas piesārņojošas nozares kā tērauda ražošana, kas ES tiešā veidā nodarbina 330 tūkstošus cilvēku.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, lūdzam autorizēties ar savu epastu vai sociālā tīkla kontu:


Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu