Mediķis pacienta kurpēs

Vita Šteina. Ilustrācija — Ernests Kļaviņš
Gunita Nagle
Print Friendly, PDF & Email

Bērnu slimnīca Latvijā ir pirmā, kurā mudina mediķus uz veselības aprūpi palūkoties no pacienta skatpunkta — būt iejūtīgiem, izskaidrot ārstēšanu, palīdzēt justies droši un ērti. Vita Šteina no Bērnu slimnīcas stāsta, kā mediķu komunikācijas prasmes maina pacientu pieredzi

Komunikācijas veids ietekmē uzticēšanos. To pierāda fakti. Zinātnieku grupa, 2020. gadā veicot pētījumu par valdības komunikāciju Covid-19 krīzes kontekstā, secināja, ka valdībai nebija stratēģijas, kā komunicēt ar sabiedrību. Rezultātā to cilvēku īpatsvars, kas neuzticas valdības informācijai, pusgada laikā sasniedza 37%. Otrs piemērs — vakcinācijas plānā bija paredzēts, ka no 22. līdz 28. februārim sāksies kampaņa 2 miljoni iemeslu, lai vakcinētos un vienlaikus sāksies valsts augstāko amatpersonu vakcinēšana. Bet valsts augstāko amatpersonu vakcinēšana sākās 11. februārī, bet kampaņa — gandrīz divus mēnešus vēlāk. Pa vidu, februārī un martā, bija daudz ziņu par trombu veidošanās riskiem pēc vakcinācijas ar AstraZeneca, tika apšaubīta arī šo vakcīnu efektivitāte. Rezultāts ir acīmredzams — laikā, kad Latvija Eiropā izceļas ar vienu no zemākajiem vakcinēto īpatsvariem, kad vismaz vienu no vakcīnām ir saņēmuši tikai 8% iedzīvotāju, ģimenes ārsti ziņo, ka daudzi atsakās no AstraZeneca jeb Vaxzevria vakcīnām.

Lai lasītu šo rakstu tālāk, Tev jābūt drukātā vai digitālā žurnāla abonentam. Esošos abonentus laipni lūdzam ienākt:

Ja vēl neesi abonents, aicinām pievienoties mūsu lasītāju pulkam. Abonējot digitālo žurnālu, saņemsi piekļuvi rakstiem nekavējoties.

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu