Pārdzīvo karus, sērgas un lejupslīdes

  • Bens Dūlijs un Hisako Ueno, © The New York Times News Service
  • 08.02.2021
  • Ir Nauda
Vairāk nekā 1000 gadus vecās Kioto ātro uzkodu ēstuves Ichiwa saimniece Naomo Hasegava.
Foto — The New York Times

Vairāk nekā 1000 gadus vecās Kioto ātro uzkodu ēstuves Ichiwa saimniece Naomo Hasegava. Foto — The New York Times

Šis veikals Japānā ir 1020 gadus vecs. Un no savas pieredzes zina, kā pārvarēt dažādas krīzes

Naomo Hasegavas ģimene grauzdētas rīsu miltu kūciņas mochi tirgo nelielā, no ciedru koksnes būvētā veikaliņā līdzās iespaidīgam senam templim Kioto pilsētā. Šo biznesu — piedāvāt uzkodas nogurušiem ceļotājiem no dažādiem Japānas nostūriem, arī tādiem, kas ieradušies aizlūgt par dažādu sērgu izskaušanu, — ģimene sāka 1000. gadā.

Tagad — pēc vairāk nekā tūkstoš gadiem — senās Japānas galvaspilsētas ekonomiku posta jauna slimība un ierastā tūristu straume ir apsīkusi. Taču Hasegava par sava uzņēmuma finansēm daudz nepārdzīvo.

Līdzīgi daudzām citām tradicionālām japāņu firmām viņas ģimenes veikaliņš Ichiwa uz to visu raugās plašākā perspektīvā: tradīcijas un stabilitāte ir svarīgāka par peļņu un nemitīgu izaugsmi. Ar šādu attieksmi Ichiwa pārdzīvojusi karus, mēri, dabas katastrofas un dažādu impēriju uzplaukumu un sabrukumu. Tam visam dzīvojot cauri, nav mainījušās arī rīsu miltu kūciņas.

Jaunākajā žurnālā