Pārplēst burbuli

  • Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe
  • 16.12.2020
  • IR
Monikas Pormales instalācija Viss būs labi Valmieras Vasaras teātra festivālā bija atgādinājums un cerība — šis laiks nav mūžīgs.
Publicitātes foto

Monikas Pormales instalācija Viss būs labi Valmieras Vasaras teātra festivālā bija atgādinājums un cerība — šis laiks nav mūžīgs. Publicitātes foto

Pandēmijas gadā teātris Latvijā nevaid (un neizskatās) miris

Divi datumi — 12. marts un 9. novembris — teātru direktoriem droši vien iecirsti atmiņā uz laiku laikiem. Durvis ciet! Teātris kā tiešā kontakta māksla zaudē savu būtību. Tomēr, atskatoties uz šo dīvaino gadu, izrādās, ka vaidu bijis maz, bet pārsteidzošā kārtā padarīts visnotaļ daudz. 

Ja vajadzētu atrast kopsaucēju, es teiktu — tā bija sava «burbuļa» pušu plēšana. Pilnīgi pretēji epidemiologu ieteikumiem, teātri mērķtiecīgi gājuši ārā no savējiem, rādījuši publikai «ķēķa pusi», atklājuši savus amata rīkus, vilkuši skatītājus iekšā darbībā, un tam nav traucējusi ne distancēšanās, ne datora pastarpinājums.

«Gadžeti» kā iespēja

Kopš pirmā «lokdauna» brīža tehnoloģijas kļuva par teātra cienītāju labākajiem draugiem. Amplitūda milzīga! No dāsniem prestižu teātru arhīva ierakstiem līdz Alvja Hermaņa un JRT seriālam Aģentūra. Arī Latvijas teātri piedāvāja savas izrādes videoierakstos, bet Liepājas un Valmieras teātris piemēroja dažas izrādes tiešraides vajadzībām.

Jaunākajā žurnālā