
Šuvēju ateljē Huntsman galvenais drēbnieks Dario Karnera ar robotu, kas palīdz attālināti sazināties ar klientiem un veikt viņu uzmērīšanu. Foto — The New York Times
Lai izdzīvotu pandēmijas laikā, pasaulslavenā Londonas drēbnieku iela Savile Row spiesta atteikties no savas vecmodīgās stratēģijas un augstprātības
Kādas novembra dienas rītā Savile Row strādājošais drēbnieks Dario Karnera ar robota palīdzību noņēma mērus klientam, kas patiesībā atradās 8800 km attālumā. Sēžot respektablās šūšanas darbnīcas Huntsman otrajā stāvā, meistars ar pirkstu vilka pa sava klēpjdatora skārienjutīgo paliktni, tādā veidā virzot robotu apkārt klientam, kas stāvēja pie spoguļa kādā apģērbu veikalā Seulā. Dienvidkorejiešu biznesmenis varēja redzēt Karneras seju viņam priekšā noliktā planšetdatorā, kas vienlaikus kalpoja arī kā robota seja.
«Es tagad mazliet pavirzīšos,» brīdināja Karnera, pabīdot robotu dažas pēdas pa kreisi. Tādā veidā viņš savāca 20 parametrus, kas ir standarts pirmajā mēru noņemšanā. Ar to sākas uzvalka izgatavošana pēc pasūtījuma, kas parasti maksā aptuveni 6000 mārciņu (6700 eiro) un var sasniegt pat 30 tūkstošus, ja klients izvēlas īpaši dārgu audumu.