NAP 2021 – 2027 kā instruments satiksmes infrastruktūras veidošanā

  • Jānis Butāns, Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs, Saeimas deputāts, JKP
  • 06.07.2020
Dzelzceļa stacijas "Jelgava" ēka un sliedes. Foto: Evija Trifanova, LETA

Dzelzceļa stacijas "Jelgava" ēka un sliedes. Foto: Evija Trifanova, LETA

Citu aktualitāšu ēnā 25. februāra valdības sēdē un 2. jūlija Saeimas sēdē ir pieņemts Nacionālais attīstības plāns 2021.-2027. gadam. Protams, priekšā vēl dokumenta saskaņošanas process ar Eiropu. Tomēr jau tagad iezīmējas turpmākais Latvijas attīstības ceļš.

2019. gada sākumā, uzsākot darbu Satiksmes ministrijā, priekšplānā izvirzījām cilvēku un viņa vajadzības. Mūsu komandas mērķis bija panākt cilvēku paradumu maiņu mobilitātē, ko arī regulāri atkārtojām. Izvirzījām vīziju par multimodāliem transporta mezgliem, ērtu un ātru pārvietošanos Latvijā bez kādiem piespiedu līdzekļiem. Tam pamatā nebija tikai Eiropas prasības par zaļāku vidi vai CO2 izmešiem, bet tīri praktiski apsvērumi – Latvijas infrastruktūras uzturēšana, tās darbības nodrošināšana un cilvēku laika un naudas ietaupīšana.

Jaunākajā žurnālā