Referente mīlas un naida jautājumos

Sabīne Košeļeva. Vientulības ministrija. Zvaigzne ABC, 2019.

Sabīne Košeļeva. Vientulības ministrija. Zvaigzne ABC, 2019.

Mūsdienu autors ir kā traģikomisks tēls: nevar rakstīt, jo nav darbam piemērotu apstākļu, tomēr nevar arī nerakstīt; būtībā tas ir citplanētietis, tomēr reizēm uzvedas kā gluži parasts pilsonis, kurš uz brīdi emigrējis no savas rakstniecības pasaules. 

Šo kaut kur lasīto raksturojumu allaž paturu prātā, iepazīstot attiecīgā rakstnieka otro grāmatu, jo nojaušu — pirmās grāmatas tapšanai atvēlēti vismaz pāris mierīgi gadi, un, tai izrādoties veiksmīgai, izdevējs, draugi un lasītāji mudinājuši rakstīt nākamo. 

Sabīnes Košeļevas pirmā grāmata Rīga—Maskava (2015) pārsteidza ar drosmi no jauna un atkal runāt par banālām mūsdienu cilvēku attiecībām, arī ar netiešu atzīšanos, ka viņas paaudze vairs īsti neizprot Latvijas okupācijas sāpes. Īsromānā autore izpaudusies aizkustinoši haotiski, un redzams, ka bijušas emocionālas grūtības to pabeigt. Tas nemazina, bet varbūt pat akcentē to, ka Rīga—Maskava formas un satura ziņā pretendēja uz paaudzes manifesta titulu, jo «krievs», kuru iemīl, tajā nav tikai cilvēks, bet gan saldena melanholija.

Jaunākajā žurnālā

Sauja drupaču, sauja aveņu

«Es esmu augusi brīvā valstī un kopš jaunības zinu, ko nozīmē būt brīvam. Maidans un arī šis karš ir uz mūsu paaudzes pleciem,» saka Taņa Maļarčuka. Foto — Valters Lācis
  • Proza
  • 28.08.2025.

Stikla acs

Ilustrācija — Lauma Norniece
  • Proza
  • 28.08.2025.

Katru rītu

Ilustrācija — Patrīcija Māra Vilsone
  • Dzeja
  • 28.08.2025.

plaisas ir dzīvība

Krišjānis Zeļģis
Fragments no Ugāles draudzes baznīcas grāmatas (1699. gada augusts)

Indēšana starpkaru Latvijā

Foto — Pexels
  • Proza
  • 28.08.2025.

Sapņa novele

Noklusējuma ilustrācija: cilvēks ar datoru