Mazā formāta veikali “pāraug” lielos pārtikas veikalus

  • Iveta Priedīte
  • 13.11.2019
Foto: Austra Helēna Žaggere, LETA

Foto: Austra Helēna Žaggere, LETA

Kā līdzsvarot 21. gadsimta dinamisko dzīves tempu un atrast vairāk laika atpūtai? Vai to iespējams iegūt uz tādu ikdienišķu darbību kā iepirkšanās rēķina? Starptautiskās informācijas un mērījumu kompānijas Nielsen veiktie pētījumi par globālajām iepirkšanās tendencēm 2019. gadā liecina – šis jautājums Latvijā ieņem piekto vietu starp tēmām, kas iedzīvotājus nodarbina visvairāk, atpaliekot tikai no tādām globālām prioritātēm kā veselības aprūpe, komunālo pakalpojumu rēķini, bērnu izglītība un labklājība un pārtikas cenas. Tas nav tikai filozofisks jautājums, bet ietekmē arī iedzīvotāju iepirkšanās paradumus, liekot izvēlēties ātru un vienkāršu iepirkšanos.

Laba augsne mazā formāta veikalu attīstībai

Mazo veikalu attīstība ir likumsakarīga, sevišķi pilsētās, secina Nielsen, kas apkopojis galvenos iemeslus, kāpēc mainās cilvēku iepirkšanās paradumi pasaulē. Pirmkārt, tas ir urbanizācijas faktors. Iedzīvotāju skaits pilsētās strauji aug, pilsētas netiek līdzi, tāpēc tīri fiziski samazinās veikaliem pieejamo telpu izmērs, liekot kļūt kompaktākiem. Otrkārt, jāņem vērā sociālais aspekts. Strādājošu un profesionāli veiksmīgu sieviešu īpatsvara pieaugums nozīmē mazāk mājsaimnieču ar lieliem maltīšu plāniem un gariem iepirkumu sarakstiem veikalos. Turklāt arvien vairāk cilvēku dzīvo vieni vai nelielās ģimenēs. Tāpēc nereti gara iepirkumu saraksta vietā mūsdienu pircējs iegādājas tikai dažas pašas nepieciešamākās preces, kas vajadzīgas konkrētajā brīdī.

Jaunākajā žurnālā