Vadīt talantus, nevis masu

Ilustrācija — Shutterstock

Ilustrācija — Shutterstock

Kā vadītājam pamanīt to, ka darbinieku produktivitāte kritusies, un veicināt aizraujošu un atdevīgu darbu?

Vadītāja kompetence ir noteikt iemeslu, kāpēc darbi netiek izdarīti. Iespējams, pienākumi, kas regulāri tiek atlikti vai netiek izpildīti, nav atbilstoši konkrētā darbinieka personībai, varbūt viņam pietrūkst zināšanu un kompetences to kvalitatīvai izpildei. «Visbiežāk kaut ko atliekam, jo nezinām vai nesaprotam. Vadītājam svarīgi nevis domāt, ka darbinieki ir slinki, bet pieņemt, ka viņi cenšas izdarīt labāko, tikai reizēm nezina, kā,» uzsver Elīna Pelčere. 

Darbiniekam, kuram viegli padodas piedāvājumu rakstīšana, bet nepatīk jaunu klientu uzrunāšana, ķersies darbi, kuros nepieciešams aktīvi komunicēt ar nepazīstamiem cilvēkiem. Savukārt ekstraverts cilvēks, kurš labi strādā klientu servisā, iespējams, pavadīs vairākas dienas, mēģinot rakstiski noformulēt komandas darba rezultātus. Lai spētu panākt maksimālo atdevi no komandas, vadītājam ir jāiepazīst katrs tās dalībnieks.

Jaunākajā žurnālā