‘’Rail Baltica’’ ātrgaitas dzelzceļa līnijas izbūve ir svarīgākais 21.gadsimta infrastruktūras projekts Latvijā. Tas savienos Latviju ar pārējo Eiropu, padarīs Rīgu par Baltijas centrālo transporta mezglu un dos jaunas attīstības iespējas Maskavas forštatei, Torņakalnam un Rīgas centram.
Kā būtiskākos tiešos projekta ieguvumus varam minēt:
– Rīga – Baltijas centrālais pasažieru transporta mezgls – savienojums ar Tallinu un Viļņu, starptautisko lidostu “Rīga”, pārējo Latvijas dzelzceļa sistēmu, Rīgas starptautisko autoostu, Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta maršrutiem;
– Rīgas centra pārveidošana – jauns, ērts un mūsdienīgs multimodālais transporta mezgls, aptverot gan dzelzceļa stacijas, gan autoostas, gan citu pārvietošanās veidu (gājēji, velotransports, taksometri, piegādes transports, privātais autotransports, stāvvietas) funkcijas, Vecrīgas un Maskavas forštates savienošana, kvalitatīva publiskā ārtelpa, Centrāltirgus apkārtnes attīstība, Daugavas kreisā krasta izglītības un inovāciju teritorijas savienojumi;
– Latvijas reģionu attīstībai – reģionālā pasažieru satiksme un jaunas industriālās zonas ražotnēm un loģistikai Bauskā, Iecavā, Ķekavā, Mārupē, Salaspilī Vangažos, Skultē, Salacgrīvā u.c.
Latvijas valsts uzdevums ir maksimāli izmantot šī projekta sniegtās iespējas visas Latvijas un Rīgas pilsētas kā Ziemeļeiropas metropoles attīstībai, tai skaitā nodrošinot pēc iespējas ātrāku ‘’Rail Baltica’’ dzelzceļa līnijas un ar to saistīto projektu realizāciju sociāli atbildīgi un atbilstoši sabiedrības interesēm.
Vienlaikus vēlamies norādīt, ka vērienīgā Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas pārbūves iecere, dzelzceļa savienojums ar lidostu, jaunu pasažieru vilcienu iepirkums un jauni autobusu reģionālo pārvadājumu līgumi rada visu nepieciešamo pamatu, lai beidzot Latvijā iedarbinātu dzelzceļa pasažieru pārvadājumus kā iedzīvotāju mobilitātes pamatu – būtiski samazinot transporta izmaksas, automašīnu sastrēgumus un gaisa piesārņojumu.
Mēs, apakšā parakstījušies, atbalstām ‘’Rail Baltica’’ projekta realizāciju un aicinām Valsts prezidentu, Ministru prezidentu, Rīgas domes priekšsēdētāju un visas politiskās partijas atbalstīt mūsu nostāju, apņemoties:
– iekļaut ‘’Rail Baltica’’ topošās valdības prioritāro darbu sarakstā (valdības deklarācijā) un Ministru prezidentam uzņemties tiešu atbildību par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas pārbūves projekta pārraudzību;
– nodrošināt Latvijas valsts un Rīgas domes līdzfinansējumu nākamajā plānošanas periodā no 2020.gada ‘’Rail Baltica’’ un ar to saistīto publiskās infrastruktūras un labiekārtojuma projektu realizācijai;
– piesaistīt privāto līdzfinansējumu Rīgas centrālās stacijas apkārtnes pārveidei, neaprobežojoties tikai ar jauna sliežu savienojuma un daļēju stacijas pārbūves risinājumu;
– iesaistīt lēmumu pieņemšanā profesionālās un nevalstiskās organizācijas un to deleģētos pārstāvjus, izmantojot teritorijas lokālplānojumu kā vienošanās platformu.
Vēstuli parakstījuši Latvijas Teritoriālplānotāju asociācijas, Arhitektu savienības, Ainavu arhitektu asociācijas, Nacionālās arhitektūras padomes, biedrību “Urban Institute”, “Pilsēta cilvēkiem”, “Free Riga” un Rīgas Apkaimju alianses vadītāji.
Vēstule nosūtīta Valsts prezidentam, Satiksmes ministrijai, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai, Rīgas domes priekšsēdētājam, Saeimā ievēlēto partiju valdēm, SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” valdei.
Pielikumi
Esošais un plānotais dzelzceļa tīkls Rīgas metropoles areālā
Rail Baltica projektēšanas un būvniecības teritorija un lokālplānojuma teritorija Rīgas pilsētas centrālajā daļā
Autors: “SIA Grupa 93”
Pagaidām nav neviena komentāra