Mazā formāta veikalu lielie panākumi

  • Anda Daliņa
  • 22.08.2018.
Ilustratīvs foto.

Ilustratīvs foto.

Mazā formāta veikali visā pasaulē piedzīvo atdzimšanu – tie ir galamērķis gājienam uz veikalu 7 reizes no 10 un ieņem 26% no pārdošanas apjoma naudas izteiksmē. Turklāt apgrozījuma ikgadējais izaugsmes temps šajā segmentā ir 14% līmenī, salīdzinot ar 2-2,5% citos formātos.

Mazā formāta veikalu izaugsmi veicina vairākas objektīvas globālas tendences, tostarp urbanizācija. Pilsētnieki dzīvo aizvien kompaktākos dzīvokļos, kuros ne vienmēr ir vieta produktu uzglabāšanai. Cilvēki apprecas un izveido ģimenes krietni vēlāk. Aizvien vairāk cilvēku dzīvo vieni – tas attiecas gan uz gados jauniem, gan veciem cilvēkiem. Mazās mājsaimniecības retāk gatavo, tām nav nepieciešams daudz produktu. Jaunatnes koncentrēšanās uz karjeras izaugsmi rada augstāku ienākumu līmeni, salīdzinot ar citām iedzīvotāju grupām. Šādiem patērētājiem mazā formāta veikali kļūst par racionālu izvēli.

Jaunākajā žurnālā