Kāpēc jāpārvar bailes no LTV un radio laulībām

  • Dita Arāja
  • 11.01.2013
Gregorijs Lovs. Foto: Gints Ivuškāns, F64

Gregorijs Lovs. Foto: Gints Ivuškāns, F64

Intervija ar Eiropas Mediju menedžmenta asociācijas prezidentu Gregoriju Lovu

Ja jūs esat maza nācija, kas vēlas nosargāt savu kultūru un identitāti, tad jums ir vajadzīgs spēcīgs sabiedriskais medijs. Tā saka Eiropas Mediju menedžmenta asociācijas prezidents Gregorijs Lovs (Gregory Lowe). Viņa pieredze, strādājot mediju sistēmā Somijā, Latvijai ir lietderīga, jo Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP), izstrādājot jauno sabiedriskā medija koncepciju, pamatā balstījusies uz Somijas pieredzi un tās sabiedrisko mediju YLE.

Kāda XXI gadsimtā ir sabiedriskā medija loma?

Mums jāsāk ar to, ko sabiedrība sagaida no medijiem. Ir trīs mediju funkcionēšanas veidi. Pirmais - amerikāņu pieeja, kad darbojas privāti finansētie komercmediji, kuru prioritāte - lai īpašnieki gūtu ienākumus, tāpēc tie nepievēršas tematiem, kas nav reklāmdevējiem interesanti. Otrais - sabiedriskie mediji, kas tika dibināti Lielbritānijā pagājušā gadsimta 20.-30.gados. To īpašnieks ir visa sabiedrība, kas šos medijus finansē, tā ļaujot atbalstīt demokrātiju un kultūru valstī. Un ir trešā mediju grupa - valsts mediji, kuriem arī it kā ir loma sabiedrības funkcionēšanā, tomēr primāri tiem jāatbalsta valdība un jāpanāk, lai sabiedrība atbalsta valdības politiku.

Jaunākajā žurnālā