Apvienojas divas Latvijas krievu avīzes 6

Print Friendly, PDF & Email

Krievu valodā drukātās avīzes “Čas” vietā lasītāji varēs lasīt “Vesti segodņa”

Divas Latvijā izdotās krievu valodā rakstošās dienas avīzes “Vesti segodņa” un “Čas” apvienojas zem “Vesti segodņa” zīmola, vēsta pirmdien “Čas” mājas lapā publicētais paziņojums.

Pēc portāla “Delfi” iegūtajām neoficiālajām ziņām, jaunā apvienotā izdevuma šefredaktors būs “Vesti segodņa” redaktors Aleksandrs Bļinovs, bet galvenais redaktors – pašreizējais “Čas” galvenais redaktors Pāvels Kirillovs.

Laikraksts “Čas” iznākšot līdz 7.decembrim, bet no 10.decembra “Čas” vietā abonenti saņems “Vesti segodņa” un tās divus nedēļas pielikumus – Televīzijas programmu un “Televīzijas programmu kopā ar tevoci Mišu”.

Izdevēji ziņo, ka tie abonenti, kuri jau pasūtījuši avīzi “Čas” 2013.gadam, no 1.janvāra “Čas” vietā arī saņems “Vesti segodņa” ar pielikumiem.

Kā iemesli, kāpēc notiek divu laikrakstu konsolidācija, tiek minēta ekonomiskā krīze, kā arī spēku apvienošana. Izdevēji publicētajā paziņojumā vēsta, ka “esam izdarījuši izvēli lasītāju interesēs”. Tiek solīts izveidot labāko žurnālistu komandu, lai veidotu mūsdienīgu avīzi, attīstot tās mobilo un interneta versiju, “lai mūsu balss būtu dzirdama tālu aiz valsts robežām”.

Lasītājus arī sagaidot daudz biezāks un krāsaināks izdevums.

Laikraksta “Čas” galvenais redaktors Pāvels Kirillovs biznesa portālam “Nozare.lv” sacīja, ka laikrakstu apvienošana notiek ekonomisku iemeslu dēļ un pēc būtības nozīmē laikraksta “Čas” likvidāciju.

“Daļa no “Čas” komandas turpinās darbu jaunajā izdevumā. Laikrakstā patlaban ir pieci vai seši štata žurnālisti, tie strādās arī apvienotajā laikrakstā. Pārējie autori “Čas” strādā ārštatā, ja viņi vēlēsies, tad varēs šādā formā turpināt sadarbību arī ar apvienoto laikrakstu,” sacīja Kirillovs.

Jautāts, kāds ir paredzamais apvienotā laikraksta metiens, Kirillovs sacīja, ka par to vēl pāragri runāt. “Abonēšanas kampaņa rit pilnā sparā, šogad abonēšanas maksa ir augstāka nekā pērn. Redzēsim, cik būs abonentu, tad arī varēs runāt par metienu,” piebilda Kirillovs.

Socioloģisko pētījumu firmas TNS dati liecina, ka šogad krievvalodīgā auditorija Latvijā visvairāk lasa tādas avīzes kā “MK Latvija” (1.vietā), “Rīgas Santīms” un “Televīzijas programma”. Savukārt “Vesti segodņa” šajā reitingā ieņem vien 7.vietu, bet “Čas” vispār neiekļūst topa pirmajā desmitniekā.

Ir.lv jau ziņoja, ka “Vesti segodņa” īpašnieki ir trīs privātpersonām piederošais Latvijas uzņēmums SIA “Eurostore”. Neoficiālas ziņas par krievu valodā iznākošo mediju konsolidāciju bija jau šovasar, kad mediji rakstīja par izdevniecības nama “Petits”, kuram pieder laikraksti “Čas” un “Subbota”, risinātajām sarunām ar “Vesti segodņa” par šā laikraksta iegādi.

Izdevniecībai “Fenster”, kurai kopš šā gada 4.jūnija juridiskais nosaukums ir “Izdevniecība Logos”, apgrozījums pagājušajā gadā bijis 2,615 miljoni latu. Tas ir par 11,9% mazāk nekā 2010.gadā. Uzņēmuma peļņa pieaugusi 19 reizes – no 1052 lata 2010.gadā līdz 20 175 latiem 2011.gadā. Uzņēmums dibināts 1993.gadā, vēsta LETA.

Patlaban izdevniecība izdodot izdevumus “Vesti segodņa”, “Vesti”, “7 Sekretov”, “TV programma” latviešu un krievu valodā, “Latvijas Santīms”, “Mājas Dakteris”, “Vesti”, “Delovie vesti”, “Platinum”, “N.A.M.S, kā arī uzturot mājaslapu “Ves.lv”.

Savukārt izdevniecība “Petits” darbojas kopš 1994.gada. Izdevniecība pašlaik izdodot izdevumus “Čas”, “Subbota”, “Subbota Afiša”, “Teļeprogramma s Djadej Mišej”, “TaVa Programma, “Ļubļu!” un “VIP Lounge”.

Pērn jūnijā par izdevniecības “Petit” kapitāldaļu īpašnieci kļuva Ukrainas banka “Legbank”. Oficiāli kā 100% “Petita” īpašnieks ir reģistrēts Kipras uzņēmums “Lanchrome Limited”, bet “Izdevniecības Logos” īpašnieki ir Andrejs Kozlovs (75%) un Nataļja Rabša (25%).

Žurnāls “Otkritij Gorod” šā gada sākumā rakstīja, ka arī par laikraksta “Telegraf” un portāla “Telegraf.lv” īpašniekiem var kļūt uzņēmumi, kas saistīti ar “Legbank”.

Žurnāla rīcībā esošā informācija liecina, ka ar “Legbank” ķēdīte vēl nebeidzas, un darījuma ēnā palicis Krievijas senators, miljardieris Andrejs Molčanovs, kurš žurnāla “Forbes” veidotajā pasaules bagātāko cilvēku sarakstā ar 3,2 miljardu ASV dolāru vērtiem īpašumiem ieņem 34.vietu.

 

 

Komentāri (6)

kristaps_drone 26.11.2012. 16.28

Normālā valstī abas šīs avīzes par naida kurināšanu un pretvalstiskām publikācijām un aģitāciju jau sen būtu aizliegtas, bet to redaktori un aktīvākie autori būtu notiesāti un vai nu sēdētu, vai būtu izraidīti no valsts.

+11
0
Atbildēt

0

AUTOEXEC.BAT 26.11.2012. 16.06

Ir ok. Laikam Albertielā pieņemts slinkāks grāmatvedis, piekusa ņemties ar diviem pārskaitījumiem viena vietā. Bet visumā – būs vienkāršāk filtrēt situāciju

+7
-1
Atbildēt

1

    kristaps_drone > AUTOEXEC.BAT 26.11.2012. 16.29

    “būs vienkāršāk filtrēt situāciju” un lētāk, jo vajadzēs abonēt tikai vienu avīzi :o)

    +3
    0
    Atbildēt

    0

oktaavs 26.11.2012. 17.58

Mums nav Latvijas krievu avīžu. Tās kas ir nav Latvijas. Ja radīsies kaut viena, daudzmaz populāra, tad to aprīs.
Mums nav arī nevienas neatkarīgas krievu TV un radio stacijas. Paldies visiem atbildīgajiem.

+5
0
Atbildēt

0

Lai pievienotu komentāru, vai ienāc ar:

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu