
Krīzes laikā izdzīvot palīdzējis izdevīgs darījums ar ārvalstu armijām par benzīnkannu piegādi, atzīst Valpro valdes priekšsēdētājs Aivars Flemings. Foto — Mārtiņš Zilgalvis, F64
Savulaik privatizēts ar lieliem parādiem, tagad Valmieras uzņēmums Valpro apgroza miljonus, eksportējot degvielas kannas un ugunsdzēšanas aparātu korpusus
Vispirms no metāla loksnes izgriež palielu apaļu ripu. Tad īpašā iekārtā dzelzs «pankūka» pārvēršas par ko līdzīgu katliņam, ko vēlāk cita ierīce šķietami viegli, kā gumiju, izstiepj, pārvēršot garenā cilindrā. Tā Valpro cehā pamazām rodas ugunsdzēšanas aparāta korpuss. Vēlāk to īpaši apstrādā, pārbauda izturību, krāso. Daļu korpusu piepilda ar dzēšanas putām vai pulveri un sagatavo pārdošanai tepat Baltijas tirgū, bet lielāko daļu ved pie pasūtītājiem ārzemēs.
Vācija un Lielbritānija ir galvenie Valpro eksporta tirgi, bet kopumā uzņēmums sadarbojas ar 30 valstīm visās pasaules malās, arī ar Japānu, Dienvidāfriku, Austrāliju, ASV. Iekārtojies netālu no Gaujas - vietā, kur pirms kara rosījās kokzāģētava -, Valmieras uzņēmums no brūkoša padomjlaika monstra spējis pāraugt rentablā, eiropeiskā firmā.