Vilks: Ietaupījumi budžetā jāveic no plānas zupas, saldie ēdieni jau notiesāti
Ikgadējā transportlīdzekļu nodeva nākamgad ekskluzīvajām un jaudīgajām automašīnām būtiski pieaugs, otrdien pēc valdības sēdes slēgtās daļas žurnālistiem pavēstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis, ziņo aģentūra BNS.
Finanšu ministrija (FM) piedāvājusi iespējamos risinājumus transportlīdzekļu ikgadējai nodevai, lai savāktu nepieciešamos piecus miljonus latu. Priekšlikums paredz samazināt nodevas tām automašīnām, kas reģistrētas pēc 2005.gada mazajai, vidējai un kompaktklasei, izmantojot trīs aprēķināšanas veidus – pēc jaudas, masas un motora tilpuma. Šīm mašīnām nodeva pat varētu samazināties. Toties tā būtiski pieaugs ekskluzīvajām un jaudīgajām automašīnām, piemēram, "Mercedes 420" tā varētu sasniegt 260 latus līdzšinējo 115 vietā.
Automašīnām, kas reģistrētas līdz 2005.gadam, mazajā klasē izmaiņu nebūs, vidējā un kompaktklasē nodeva varētu pieaugt par 7-8%, un lielajām automašīnām tā pieaugs būtiski.
Kā informē FM, vieglajiem automobiļiem, kuri reģistrēti līdz 2005.gada 1.janvārim vai par kuriem nav zināms motora tilpums un jauda, transportlīdzekļu nodoklis tiks noteikts pēc automobiļa pilnās masas. Līdz 1500 kilogramiem (kg) nodoklis būs līdzšinējais – 24 lati, 1501-1800 kg – 52 lati, par 8% vairāk nekā šogad, 1801-2100 kg – 80 latu, par 7% vairāk, 2101-2600 kg – 120 latu, par 26% vairāk, 2601-3000 kg – 200 latu, par 74% vairāk, 3001-3500 kg – 250 latu, par 117% vairāk nekā šajā gadā. Savukārt automašīnām, kas smagākas par 3500 kg, nodeva būs 350 latu, un tas ir par 133% vairāk, salīdzinot ar 2010.gadu.
Motocikliem, tricikliem un kvadracikliem, kas reģistrēti pēc 2005.gada 1.janvāra, nodoklis tiks noteikts pēc dzinēja tilpuma, un tas būs no 12 līdz 48 latiem. Motocikliem, kas reģistrēti līdz 2005.gada 1.janvārim, noteiks vienu likmi – 25 latus.
Paaugstinot transportlīdzekļu ikgadējo valsts nodevu, pastāv iespēja, ka autoparku turētāji tos reģistrēs citās valstīs, biznesa portālam Nozare.lv sacīja Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) ģenerāldirektore Elīna Egle. Viņa uzsvēra, ka šīs ''nodevas paaugstināšanas mērķim ir jābūt Latvijas autoceļu uzturēšanai un uzlabošanai, nevis budžeta caurumu aizlāpīšanai''.
Savukārt finanšu ministrs Andris Vilks ("Vienotība") aģentūrai LETA nākamā gada valsts budžeta izdevumu konsolidāciju salīdzina ar "plānu zupu, no kuras ir jāveic ietaupījums visai valsts saimei".
''Ņemot vērā iepriekšējo gadu konsolidāciju, kas par divām trešdaļām tika veikta uz valsts izdevumu samazināšanas, bet par vienu trešdaļu – uz ieņēmumu palielināšanas rēķina, trešais – saldais ēdiens, kā arī otrais – pamatēdiens – jau ir notiesāti'' tēlaini skaidroja ministrs. "Mums ir atlicis tikai pirmais ēdiens – plāna zupa, no kuras mums ir jāveic ietaupījums visai valsts saimei. Tādējādi ir jāņem vērā, ka lineāra izdevumu samazināšana var apdraudēt valsts pamatfunkciju veikšanu. Es aicinu savus valdības kolēģus turpināt strukturālo reformu īstenošanu, kas nodrošinātu nepieciešamos risinājumus nozaru politiku efektivitātes uzlabošanai," norāda Vilks.
Komentāri (22)
Elita Indriksone 23.11.2010. 19.56
Principā jau viss pareizi, pilsētas džipu īpašniekiem ir jāmaksā vairāk. Bet kā piemēram būtu ģimenei ar 5 vai vairāk bērniem. Viņiem nederēs mazs, mazlitrāžas VW Polo. Viņi maksās jau par bērnu audzināšanu + vēl lielākas nodevas valstij. Nu tas tā – vajadzēja kādu atrunu likumā
1
kenzoo > Elita Indriksone 23.11.2010. 20.05
Pēc šīs nodevas loģikas sanāk izdevīgāk katram no vecākiem braukt ar savu VW Polo (+katrā pa 2 vai 3 bērniem)…
0
lebronj2356 23.11.2010. 23.57
Ar šādu diferencētu pieeju jau vajadzēja pagājušogad sākt. Turklāt, motociklu nodeva, dēļ ierobežotā lietojuma laika vidēji gadā un nelielās asfalta noslodzes , ko motocikli rada ceļiem, ir neadekvāti augsta arī tagad ! Principā daļēju atvieglojumu vajadzēja daudzbērnu ģimenēm( sākot no 3 bērniem) un lauku iedzīvotājiem, jo tur mašīna nav nekāds lukss, bet gan vienīgais veids kā nokļūt no A līdz B !
0
guntis_anita 23.11.2010. 21.50
Kārtējo reizi tiek domāts atkal tikai par Rīgu. Vēl jau LV ir pulka ļautiņu, kas dzīvo ”ofrouda” apstākļos, jeb lauku novados. Tur, īpaši sniega vai lietus apstākļos, pa ceļiem līdzīgajām inženiertehniskajām būvēm braukt ar mazlitrāžas Fiat Punto vai WW Polo gluži vienkārši nav iespējams, tas ir pat bīstami. Bez tam laukos dzīvojošajam vieglais auto pilda arī tādu kā puskravenieka funkciju, tam ir jābūt ietilpīgam. Rīgas klerki kārtējo reizi ir pierādījuši, ka tālāk pa savu degungalu neredz. Kauns.
0